بیمه اربعین اجباری خواهد شد

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که ثبت‌نام زوار اربعین باید از طریق سازمان‌های بیمه‌ای انجام شود و زائران دیگر نمی‌توانند بدون بیمه‌نامه از کشور خارج شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از الزامات برای مسافرت خروج از کشور، داشتن بیمه است و زائران اربعین هم باید برای سفرهای خود بیمه شوند. در سفرهای گروهی این کار توسط مدیر انجام می‌شود، اما از آن‌جاکه در ایام اربعین بسیاری از افراد به‌صورت شخصی برای سفر اقدام می‌کنند، آگاهی از بیمه مسافرتی اهمیت دارد؛ کاری که در اربعین امسال به ثبت‌نام در سامانه سماح منوط شده بود.

بیشتر بخوانید:

فروش بلیت قطار ترکیبی تهران- کربلا برای آذرماه آغاز شد

در این راستا، علی استادهاشمی - رییس کل بیمه مرکزی - در حاشیه همایش بین‌المللی بیمه و توسعه اظهار کرد که مباحث کلان بیمه اربعین توسط وزارت کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد. بیمه اربعین از طریق سمانه سماح انجام می‌شود که باید حمل‌ونقل عمومی کنترل می‌شد اما چند چالش وجود داشت؛ یکی از آنها این بود که سامانه سماح به‌ دلیل حجم بالای ثبت‌نام قطع شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نتوانستند بیمه شوند و ۴۰ درصد زائران اربعین بدون اخد بیمه از کشور خارج شدند.

وی با بیان اینکه ضریب خسارت بیمه اربعین در سال گذشته ۱۱۵ درصد بود، گفت: اقدامات لازم مربوط به سامانه سماح حتما باید از مرجع حاکمیتی بیمه مرکزی صورت پذیرد. ثبت‌نام‌ از طریق سازمان‌های غیربیمه‌ای غیرقانونی است و ازاین پس زائران دیگر نمی‌توانند بدون بیمه‌نامه اربعین از کشور خارج شوند و قیمت‌گذاری و شیوه اجرا در کمیته تصمیم‌گیری خواهد شد.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در پروژه کروکی آنلاین

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه از حدود ۱.۵ سال پیش موضوع کروکی برخط در بیمه مرکزی و پلیس راهور آغاز شده است، گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان روی این پروژه سرمایه‌گذاری شد. ۸۰۰۰ تبلت نیز برای کارشناسان پلیس راهور خریداری و۲۴ سرور و تجهیزات دیگر نیز نصب شد. استان قم به‌عنوان پایلوت این عملیات انجام گرفت که راستی‌آزمایی در این استان پیگیری و از دو هفته قبل به‌طور کامل کروکی کاغذی در استان قم جمع شد.

استادهاشمی با اشاره به بیمه راننده محور گفت: میزان حق بیمه افراد بر اساس شاخصی که توسط پلیس بیرون می‌آید محاسبه می‌شود. در پلیس راهور اقدامات نهایی برای کروکی برخط انجام شده و در حال جایگزینی کروکی آنلاین با سیستم کاغذی هستیم و احتمالا طی روزهای آینده به‌طور رسمی توسط رییس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یکی از دلایل عدم رشد صنعت بیمه را افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه دانست و گفت: از سال ۱۳۹۷ افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه از ۹۰۰۰ میلیارد تومان به ۴۱ هزار میلیارد تومان رسیده اما فقط ۲۰۰۰ میلیارد آن نقدی بوده و دارایی جدیدی وارد شرکت‌ها نمی‌شود. این عامل باعث کمبود نقدینگی در شرکت‌های بیمه می‌شود و به همین دلیل شرکت‌ها وارد معضل نرخ‌شکنی می‌شوند.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه اظهار کرد که پیرو اصلاح آیین‌نامه ۹۷ در صنعت بیمه، ظرفیت‌های جدیدی در حوزه سرمایه‌گذاری برای افزایش بازده سرمایه در صنعت بیمه ایجاد شد. ۴۰ درصد سرمایه موجود صنعت بیمه در بیمه مرکزی معطوف به سرمایه‌گذاری شده است. این آیین‌نامه در راستای آیین‌نامه ۹۷ تغییر کرد و ظرفیت‌های جدید ایجاد شد. سعی کردیم از سپرده‌گذاری بانکی بکاهیم و به صندوق‌های نوآوری و توسعه دانش بنیان بپردازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =