سلف دانشگاه را رایگان به پیمانکار دادیم تا قیمت غذا کاهش یابد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: به دلیل نداشتن بودجه دولتی، محل سلف سرویس دانشگاه به صورت رایگان در اختیار پیمانکار قرار گرفت و به ازای آن قیمت تمام شده‌ی غذاها پایین آمد.

محسن داوری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از ارومیه با اشاره با اینکه در بحث خوابگاه یکی از اولویت‌های حوزه‌ی فرهنگی-دانشجویی فراهم کردن شرایط مساعد برای حضور دانشجویان غیر بومی است، گفت: در این بین خوابگاه دانشجویی خواهران که در داخل دانشگاه است مستقیما زیر نظر واحد فرهنگی اداره می شود و نهایت تلاش‌ انجام شده تا در حوزه‌ی اسکان امکان اسقرار حداکثری دانشجویان عزیز فراهم گردد.

داوری ادامه داد: در رابطه با موضوع تعمیر بعضی از نواقص که از سال ۱۴۰۱ نیاز بود، یکی از اقداماتی که به طور فعال به آن پرداخته شده بحث اصلاح و ارتقای کیفیت خوابگاه و در واقع خدمات رفاهی آن بوده است؛ و از جمله این فعالیت ها می‌توان به تعمیراتی که در حمام‌های خوابگاه صورت گرفته اعم از نصب سقف کاذب و همچنین تغییر و تعویض سرویس‌ها اشاره کرد.

وی شست و شوی منظم و مرتب موکت‌های تمامی اتاق‌ها با محوریت امکان اسکان دانشجویان در محیط سالم‌تر و تمیزتر را از جمله اقدامات دیپر برشمرد و گفت: تعمیر اجاق گاز خوابگاه ها از اقدامات دیگری است که در واقع به تناسب ایام و با استفاده زیادی که از آن ها شده دچار فرسودگی شده بودند که در فرصت تعطیلاتی که داشتیم همه آنها را تعمیر کردیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: یک سری موارد دیگر از قبیل بهسازی محیط بیرونی خوابگاه در دست انجام است تا دانشجویان بتوانند در ایامی که در خوابگاه حضور دارند از آن بهره ببرند؛ مجموعه‌ای از امکانات ورزشی قدیمی را بنا داریم تجهیزتر و کامل‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار این‌ها ما امکان استفاده‌ی دانشجویان خوابگاه‌ها از ورزشگاه در شب‌ را فراهم کردیم گفت: یکی از تقاضاهایی که دانشجویان، سال قبل از ما داشتند بحث در اختیار گذاشتن سالن ورزشی خصوصا سالن بدنسازی بود که الحمدالله این را نیز فعال کردیم و در طول هفته دو یا سه شب دانشجویان ساکن خوابگاه می‌توانند از ساعت ۸ یا ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ یا ۱۰ از آن استفاده کنند.

داوری ادامه داد: امسال مربی‌ای از میان بانوان دانشگاه نیز برای دوستان تعیین کردیم تا در کنار اینکه خودشان نیز ورزش می کنند به سایر دانشجویان آموزش بدهند تا بتوانند بیش از پیش در حوزه‌ی تربیت بدنی از خوابگاه ما حضور داشته باشند و فعالیت بکنند.

وی تصریح کرد: تمامی موارد فوق در زمینه خدمات رفاهی خوابگاه انجام شده بود و در بحث حوزه‌ی فرهنگی از جمله خدماتی که انجام شده می توان به فعال کردن شورای فرهنگی خوابگاه، برای اولین بار اشاره کرد که این شورا متشکل از خود منتخبین و فعالین فرهنگی خوابگاه می باشد؛ در این شورا مسئولین خوابگاه و همچنین از اساتید محترم نیز عضو هستند و در برنامه ریزی برای برنامه های فرهنگی کمک می کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد ارومیه افزود: با پیشنهاد خود دانشجویان خوابگاه، آنها نیز می توانند برنامه ای به تناسب نیازی که در آنجا دارند طرح کنند و در صورت امکان اجرا، ما آن را تصویب می‌کنیم. مصوب شده است که آخر هر هفته‌ یک ماشین در اختیار دانشجویان باشد تا با همکاری کانون‌های فرهنگی حاضر و بسیج دانشجویی در بحث اردو های یک روزه یا نیم روزه در قالب حضور در اماکن تفریحی که در سطح شهر وجود دارد، دانشجوبان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به هزینه‌ و زمانی که صرف این پروژه ها شد با افتخار می‌توان گفت که توانستیم امسال تمامی اصلاحات مورد نیاز و اضافه کردن فعالیت های جدید را انجام دهیم و امکاناتی را بهبود ببخشیم، گفت: امسال هم به تناسب نزدیکی روز دانشجو و هم در راستای رسالتی که داریم برای ارتقای خدمات خوابگاه، انشالله در میان دانشجویان عزیز همراه با ریاست محترم دانشگاه حضور خواهیم یافت و صحبت ها و انتقادات دانشجویان را خواهیم شنید و همانجا یک سری اقدامات جدیدی که در دست انجام داریم خدمت دوستان اطلاع رسانی خواهیم کرد.

داوری با اشاره به سیل عظیمی از داوطلبان ثبت نامی ترم مهر ۱۴۰۲ که اکثریت آنها دانشجویان غیر بومی هستند، بیان کرد: با توجه به افزایشی که داشتیم طبیعتا تعداد اتاق های خوابگاه های دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرایی از این تعداد کافی نبود؛ بنابراین یکی از تصمیماتی که برای رفع مشکل این عزیزان صورت گرفت این بود که ما با خوابگاه های خودگردان معتبر ویژه خواهران که در سطح شهر بود، صحبت کردیم و آنها یک تعداد ظرفیت ویژه دانشگاه آزاد به ما اختصاص دادند که که تمیزی و مرتبی خوابگاه و فاصله آن با دانشگاه از جمله مواردی بود که باید در نظر می گرفتیم.

وی در خصوص موضوع بوفه دانشگاه افزود: یکی از اقداماتی که امسال در زمینه فعالیت‌های بوفه انجام شد تصمیم به برون سپاری خدمات و مدیریت بوفه بود؛ همچنین برخلاف سال‌های قبل که تمامی بوفه‌ها یک پیمانکار داشتند امسال در جهت ایجاد یک فضای رقابتی میان پیمانکاران برای ارائه‌ی خدمات و قیمت مناسب تر به دانشجویان، تعداد پیمانکاران را بیشتر کردیم، و علاوه بر آن فعالیت همه‌ی این پیمانکاران زیر نظارت حوزه‌ی فرهنگی دانشجویی قرار دارد و همچنین عده‌ای ناظر بهداشتی و کیفی از میان خود دانشجویان برای آنها تعیین کردیم تا در صورت تخطی هر کجا که نیاز بود تذکر و در صورت نیاز برخورد مناسب مقررات جریمه صورت گیرد.

محسن داوری در زمینه سلف دانشگاه و خدمات ارائه شده در آن چنین بیان داشت: کار دیگری که ما باید انجام میدادیم بحث غذای دانشجویی بود که باید فعال می‌کردیم. بعد از شیوع کرونا یکی از بحث‌هایی که وجود داشت در فعال‌سازی سلف، مشکلات متعددی از جمله تهیه اقلام غذایی و قیمت آن ها بود که بالاخره با گذشته خیلی تفاوت داشت. مدیریت فضا طبیعتا کمی دشوار بود که با حمایت‌های رئیس دانشگاه و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از پیمانکاران مختلفی دعوت کردیم و در بین این‌ها طبق مقررات دانشگاه اقدام شد و در نهایت یکی از پیمانکارانی که توانمندتر از بقیه در این حوزه بود را انتخاب کردیم.

وی با بیان اشاره به اینکه در راستای پایین آوردن قیمت تمام شده‌ی غذا، محل سلف سرویس ما به صورت رایگان در اختیار پیمانکار قرار گرفت و به ازای آن قیمت تمام شده‌ی غذاها پایین آمد، گفت: در این بین دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی تفاوت دارد چون دانشگاه آزاد از بودجه‌ی دولتی استفاده نمی‌کند و طبیعتا یارانه‌ای برای غذا همانند دانشگاه‌های دولتی نداریم اما تمام همت ما بر این بود که امکانات دانشگاه را در این حوزه به کار بگیریم و قیمت غذا را تا آنجا که امکان داشت با حفظ کیفیت غذا پایین‌تر بیاوریم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ادامه داد: یک نوع غذا، غذای دانشجویی بوده که دانشجویان می توانند با رزرو از آن استفاده کنند؛ غذایی که رزرو می شود یک حداقل قیمت برای آن تعیین شده است که حدودا از سی هزار تومان شروع می‌شود و تا سقف چهل یا چهل و پنج هزار تومان سرو می‌شود. در کنار غذای دانشجویی برای دوستانی که نتوانستند غذا رزرو بکنند این امکان را فراهم کردیم که بتوانند از غذاها با قیمتی مناسب و تفاوتی در حدود پنج یا شش هزار تومن با حالت رزرو غذا، از آن استفاده بکنند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا غذای سرو شده برای کارکنان و اساتید دانشگاه با غذای سرو شده برای دانشجویان یکسان است یا خیر؟ گفت: از آنجایی که سلف کارکنان و اساتید با سلف دانشجویان مشترک است بنابراین هر دو از یک نوع غذا برایشان سرو می‌شود با این تفاوت که غذاهایی که به صورت رزرو برای دانشجویان با قیمت مقرر شده قابل استفاده است، برای اساتید و کارکنان در دسترس نیست و از آن تخفیفی که در آنجا برای دانشجویان ارائه می شود سایرین برخوردار نیستند و باید با قیمت آزاد از خدمات سلف استفاده کنند.

خبرنگار: اسری رحیمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1209732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =