رونمایی فونیکس تیگو ۷ پرو مکس + جزییات

تیگو ۷ پرو مکس ظرف ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، تیگو ۷ پرو مکس در اصل نسخه فیس‌لیفت و لوکس‌تر تیگو ۷ پرو است که در اواسط سال ۲۰۲۱ در چین با نام تیگو ۷ پلاس معرفی شد. این نسخه در قسمت جلو به جلوپنجره شش‌ضلعی جدید و سپر جدید با ورودی‌های هوای متفاوت مجهز شده و هرچند چراغ‌های جلوی آن تغییری نکرده‌اند اما نمای مدرن‌تر و جذاب‌تری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز خودرو شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در داخل بازطراحی کاملی را تجربه کرده و به داشبورد کاملاً جدیدی مجهز شده است. اصلی‌ترین ویژگی این داشبورد جدید، نمایشگرهای یکپارچه متصل به هم برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است.

علاوه بر این، طرح دریچه‌های تهویه سراسری در پایین و کنسول مرکزی جدید با کنترل‌های لمسی سیستم تهویه هم از دیگر ویژگی‌های داخلی تیگو ۷ پرو مکس هستند که فضای کابین آن را به مدل بزرگ‌تر و گران‌تر تیگو ۸ پرو شبیه کرده‌اند.

اما مهم‌ترین تغییر فونیکس تیگو ۷ پرو مکس تجهیز به پیشرانه قوی‌تر است زیرا انتقاد اصلی که به تیگو ۷ پرو وارد می‌شد استفاده از همان پیشرانه نه‌چندان قدرتمند نسل قبلی بود. تیگو ۷ پرو مکس اما از موتور ۱.۶ لیتری توربو استفاده می‌کند یعنی همان موتوری که در کشورمان ابتدا در تیگو ۸ پرو دیدیم و به‌تازگی هم در آریزو ۶ جی‌تی ارائه شده است.

این موتور با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور، به میزان قابل‌توجهی قوی‌تر از موتور ۱.۵ لیتری تیگو ۷ پرو است. همچنین انتقال نیروی موتور هم بجای گیربکس CVT توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه کلاچ تر صورت می‌گیرد.

تیگو ۷ پرو مکس ظرف ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. بااین‌حال، برخلاف تیگو ۸ پرو مکس، کلمه مکس در اینجا به معنای سامانه چهارچرخ محرک نیست و در تیگو ۷ پرو مکس نیروی موتور همچنان فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. تیگو ۷ پرو مکس از امکانات و تجهیزات بیشتری هم نسبت به تیگو ۷ پرو بهره می‌برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =