مصوبه کنکوری شورا سال آینده نیز اجرا می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه کنکوری شورا همان طور که امسال اجرا شد سال آینده و سال های بعد از آن نیز اجرا می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده بود با ارائه گزارش عملکرد این شورا طی یکسال گذشته درباره بازنگری مصوبه کنکور گفت: به داوطلبان کنکور این اطمینان را می دهم که مصوبه ای که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور ابلاغ شده بود اجرا می شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین مهلت ثبت‌نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

وی ادامه داد: عدالت آموزشی در مصوبه کنکوری شورا تحقق یافت و این مصوبه در مسیر تمدن نوین اسلامی بوده و با وجود موانع فراوان مصوب و ابلاغ شد، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به آن انتقاد داشتند که سه جلسه با حضور رییس مجلس دراین خصوص تشکیل شد و استدلال شورای عالی انقلاب فرهنگی را پذیرفتند، مصوبه دیگری توسط برخی نمایندگان دراین خصوص ارائه شد که شورای نگهبان آن را رد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: من به داوطلبان کنکور این اطمینان را می دهم، نگران نباشند مصوبه کنکوری شورا همان طور که امسال اجرا شد سال های دیگر نیز اجرا می شود تاثیر نمره معدل دبیرستان در کنکور لحاظ می شود و تاثیر این نمره در سال های دیگر افزایش خواهد داشت.

وی افزود: کسانی که معتقد هستند این مصوبه در راستای عدالت اجتماعی قرار ندارد از جزئیات آن به طور کامل مطلع نیستند، شورا با این مصوبه دست مافیای کنکور را قطع کرد.

وی در پاسخ به سوال مهر درباره تدوین اساسنامه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور نیز گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور سازمان مهمی است که قرار است زیر نظر ریاست جمهوری باشد، با توجه به تکثری که در سنجش و ارزشیابی وجود دارد و نیاز به یک وحدت رویه وجود داشت ایجاد سازمان مذکور مصوب و توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشغول تدوین اصول حاکم بر اساسنامه هستیم، زمانی که تمام شود اساسنامه ابلاغ می شود. مسئولیت آن با ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در شوراهای این ستاد مرتب بحث و بررسی می شود. کارگروه و میز اختصاصی در این خصوص تشکیل شده است و در آینده نزدیک ابلاغ می شود.

وی درباره سئوال دیگر مهر درخصوص آخرین وضعیت آیین نامه ارتقا نیز گفت: مقام معظم رهبری در خصوص ارتقا اساتید و اینکه آیا مقالات محوریت داشته باشند یا خیر فرمایشات فراوانی داشتند دبیرخانه شورا برهمین اساس مجموعه ۹۰ صفحه ای از منظومه فکری رهبری در خصوص آیین نامه ارتقا را تهیه کردو از آن نموداری تهیه شده است در حال حاضر با کمک نخبگان علمی کشور اصول حاکم برآیین نامه در ستاد علم و فناوری را مصوب کردیم.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وزارتخانه های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد همکاری خوبی در این زمینه داشته اند، در کل دانشگاه های کشور هیات های اندیشه ورز علم و فناوری راه اندازی شده است و اصول حاکمی که در دبیرخانه با کمک وزارتخانه های مذکور و دانشگاه آزاد کارکردیم برای تمام دانشگاه ها ارسال کردیم این هیات ها نظر خود را ارائه می دهند آیین نامه ای که وزارت علوم تدوین کرده است براساس این اصول حاکم بازنگری خواهد شد. در آینده نزدیک مصوبات آن را در شورا خواهیم داشت و تا آخر سال ابلاغ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =