سرانجام بیمه زنان خانه‌دار روستایی دارای ۳ فرزند چه شد؟

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت که بحث بیمه زنان خانه‌دار روستایی دارای سه فرزند و بیشتر برای امسال حل شده و برای سال آینده هم به دنبال آن هستیم که طرح ادامه پیدا کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی مجلس، دولت مکلف شد از مادران غیرشاغل روستایی در مناطق کم برخوردار حمایت بیمه‌ای و درمانی داشته باشد که در همین راستا دولت در طرحی قرار شد زنان خانه‌دار که تا پیش از این‌ها در هیچ از مشاغل دولتی و خصوصی حضور نداشته و دارای سه فرزند یا بیشتر هستند، را بیمه کند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد

بر همین اساس در حاشیه نشست هیات دولت از انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اجرای این طرح پرسیدیم.

خزعلی در این باره گفت که بحث بیمه زنان روستایی خانه‌دار دارای سه فرزند برای امسال حل شد و برای سال آینده هم به دنبال آن هستیم که این طرح ادامه پیدا کند.

وی همچنین اضافه کرد: الان مشکلی در رابطه با بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر نداریم و زنان روستایی دارای این شرایط برای بیمه مشکلی ندارند.

قانون درباره بیمه زنان خانه‌دار روستایی چه می گوید؟

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید. این قانون در راستای توجه به خانواده، جمعیت و جامعه مصوب شد و ۷۳ ماده قانونی دارد. یکی از بندهای این قانون به امور زنان خانه دار در روستاها و شهرها پرداخته و به موجب آن قرار شد تمامی زنان روستایی دارای سه فرزند و بیشتر پس از شش ماه از اجرا شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند.

در این ماده تأکید شده که حق بیمه مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایر از سوی دولت باید پرداخت شود. همچنین در این ماده آمده است که با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه ای بیمه گذار افزوده شود.

وجود یک میلیون ۲۰۰ هزار زن غیرشاغل روستایی در کشور

براساس آخرین آمارها، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن غیرشاغل روستایی در کشور وجود دارد که تحت حمایت بیمه‌ای و بازنشستگی نیستند و براساس قانون این زنان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند می بایست بیمه می شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =