تهدیدات توخالی آمریکا علیه یمن / واشنگتن ترجیح می‌دهد با انصارالله درگیر نشود

انصارالله تسلیحات و تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار دارد و می‌تواند تنگه باب المندب را مسدود کند و از همین‌رو، آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند با لفاظی، انصارالله را از ادامه حمله به کشتی‌های تجاری منصرف کنند و علاقه‌ای به بالا گرفتن تنش ندارند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، پنتاگون اخیرا در واکنش به اقدامات انصارالله اعلام کرده که قصد دارد ناو هواپیمابر «آیزنهاور» را به دریای سرخ اعزام کند. این اقدام وزارت دفاع آمریکا در پی حملات اخیر نیروهای یمنی به برخی کشتی‌های وابسته به اسرائیل انجام شده است. علاوه بر این، دولت آمریکا در روزهای اخیر احتمال حمله به برخی مواضع در یمن را نیز مطرح مرده است. برخی نشریات غربی همچنین مدعی شده‌اند که در صورت حمله به کشتی‌های عبوری از تنگه باب المندب، نیروهای اعزامی آمریکا به رهبری ناو مذکور از کشتی‌های مورد حمله حمایت خواهند کرد.

یمن در واکنش به جنایان رژیم صهیونیستی تا کنون به چند کشتی تجاری به مقصد سرزمین‌های اشغالی حملات موشکی انجام داده و پیش از آن نیز چند کشتی را توقیف کرده بود. سرتیپ یحیی سریع -سخنگوی نیروهای مسلح یمن- روز جمعه پس از اعلام خبر حمله موشکی به دو کشتی تجاری اسرائیلی، تاکید کرد: به همه کشتی‌هایی که به بنادر جهان غیر از بنادر رژیم صهیونیستی رفت و آمد می‌کنند، اطمینان می‌دهیم که به آن‌ها آسیبی نخواهد رسید، آنها باید دستگاه‌های ناوبری و شناسایی خود را روشن نگه دارند.

بیشتر بخوانید:

تداوم جنگ غزه به ضرر رژیم صهیونیستی است / تلاش موساد برای پایان یافتن نبرد از طریق مذاکره

این مقام یمنی علیرغم تهدیدهای مطرح شده از سوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده که نیروهای یمنی بر اساس وعده قبلی خود تمام کشتی‌های تجاری که از بنادر اسرائیل رفت و آمد می‌کنند، مورد هدف قرار خواهد داد و تردیدی در این امر ندارند. این مسئله موجب بروز نگرانی در خصوص افزایش تنش در منطقه و آغاز جنگی دیگر شده است. هر چند که به اعتقاد گروهی از کارشناسان انصارالله ترسی از تهدیدات آمریکا ندارد؛ زیرا آنها در 9 سال جنگ با عربستان، به نوعی به طور غیرمستقیم با آمریکا در نبرد بوده‌اند و در حال حاضر نیز چیزی برای از دست دادن ندارند.

این گروه از کارشناسان بر این باورند که انصارالله در حال حاضر سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار دارد که می‌تواند در صورت عملی شدن تهدید آمریکا، تلفات سنگینی به آنان تحمیل کند. بنابراین به همین دلیل تا کنون آمریکا و رژیم صهیونیستی پاسخی به حملات انصارالله نداده‌اند؛ زیرا گشودن یک جبهه جدید مدیریت جنگ را برای آنان دشوار می‌کند و این احتمال نیز وجود دارد که در صورت حمله آمریکا به یمن، انصارالله تنگه باب المندب را به طور کامل مسدود کند و این امر هزینه‌های جبران‌ناپذیر اقتصادی برای غرب به همراه خواهد داشت.

لذا به نظر می‌رسد غرب در حال حاضر ترجیح می‌دهد فعلا با لفاظی، انصارالله را از ادامه حمله به کشتی‌های تجاری منصرف کند و علاقه‌ای به بالا گرفتن تنش ندارد. مقامات غربی به خوبی می‌دانند که انصارالله فعلا قصد حمله به کشتی‌های دیگر کشورها ندارد و همانطور که سرلشکر یحیی سریع اعلام کرده، نیروی دریایی یمن فعلا فقط از حرکت کشتی‌هایی که به سوی بنادر سرزمین‌های اشغالی می‌روند، جلوگیری می‌کند.

این فرمانده نظامی یمنی تاکید کرده که این عملیات در راستای یاری ملت مظلوم فلسطین و در اجرای فرامین رهبر انقلاب یمن و خواست ملت‌های آزاده جهان و ملت یمن و امت اسلامی انجام می‌شود و تا زمانی که خواسته‌ها و نیازهای دارویی و غذایی ساکنان غزه تامین نشود، به جلوگیری از حرکت همه کشت‌هایی که به سوی بنادر سرزمین‌های اشغالی فلسطین ادامه خواهد داد.

گفته می‌شود که مذاکراتی از طریق چند کشور از جمله عمان برای توقف حملات یمنی‌ها در حال انجام است و آمریکا نیز ترجیح می‌دهد که این مسئله از طریق مذاکره حل شود؛ زیرا بسته شدن کامل تنگه باب المندب چالش‌های بسیار جدی در حوزه انرژی آن هم در آستانه زمستان ایجاد خواهد کرد و غرب نمی‌خواهد سال 2024 را با چنین مشکلی آغاز کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =