آخرین جزئیات از حمله سایبری به سیستم سوخت‌رسانی ایران

جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور دیروز صبح با اختلال مواجه شدند. گمانه زنی‌های اولیه نشان از یک حمله سایبری گسترده داشت، حمله‌ای که دو سال پیش نیز شاهد آن بودیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سایبربان نوشت: دیروز صبح جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور با اختلال مواجه شدند. گمانه زنی‌های اولیه نشان از یک حمله سایبری گسترده داشت، حمله‌ای که دو سال پیش نیز شاهد آن بودیم.

بیشتر بخوانید:

بروز اختلال در برخی پمپ بنزین‌های کشور / مشکل فنی تا ساعاتی دیگر برطرف می شود

دقایقی بعد گروه هکری گنشجک درنده با انتشار اطلاعیه‌هایی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، گروهی که در کارنامه فعالیت‌های خود حمله سایبری به خط تولید فولاد خوزستان، شرکت راه آهن، سیستم‌های وزارت راه و شهرسازی و پمپ‌بنزین‌ها را دارد.

در اخبار اولیه تلاش شد تا این گروه وابسته به رژیم صهیونیستی معرفی شود اما در بررسی‌های دقیق‌تر این حمله به هیچ عنوان نمی‌تواند کار رژیمی باشد که خود آماج حملات سایبری قرار گرفته و دارای ضعف‌های شدید امنیتی در زیرساخت‌های حیاتی‌اش هست و از طرفی در جنگ تمام توانش را برای حمله و مقابله با یگ گروه نظامی در غزه صرف می‌کند، چنین رژیمی تمرکز و توان انجام چنین حملاتی را ندارد.

این جنس حملات در موقعیت کنونی از کشوری بر میاید که دارای انگیزه‌های بزرگ‌تر می‌باشد و در شرایط بهتری به سر می‌برد. مدارک و شواهد نشان می دهد که بدون شک این گروه هکری با برنامه و تحت حمایت ایالات متحده آمریکا به میدان بازگشته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1211673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =