آئین رونمایی از پوستر نمایش «فریاد زیر آب» برگزار شد

آئین رونمایی از پوستر نمایش «فریاد زیر آب» امام جمعه آمل، روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های آمل و فریدونکنار در دفتر امام جمعه شهرستان آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، آئین رونمایی از پوستر نمایش «فریاد زیر آب» با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه شهرستان آمل، رضا کسب‌ور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، امیر امیرنیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونکنار و اعضای شورای اسلامی شهرستان آمل و دیگر عوامل این نمایش و تنی چند از مسئولان شهری در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

ابراهیم یعقوبیان امام جمعه شهرستان آمل ضمن یادآوری بر ضرورت فعالیت بیشتر در حوزه هنر شهرستان تاکید کرد: لازم است که کمیته‌ای در جهت رشد هنر شهرستان تشکیل شود و با حضور علاقه‌مندان و برنامه‌ریزی، حوزه هنر شهرستان ارتقاء یابد.

وی با اشاره به استفاده ابزاری سینمای هالیوود از دو ابزار نور و تصویر در جهت عدم تفکر بشر، عنوان کرد: جمهوری اسلامی معتقد است، ضمن اینکه نور و تصویر ابزاری برای تفکر انسان است، بلکه دارای ارتباطات عاطفی و پیوندهای روحی است که موجب می‌شود تا بیننده اثر را به عالم سورئالیستی خود ببرد.

ابراهیم یعقوبیان با اشاره به مصاحبه بازیگر سریال گاندو در علت‌های عدم استقبال جوانان از ژانر دفاع مقدس، افزود: فعالان ژانر دفاع مقدس از طرف متولیان امر حمایت نمی‌شوند و در بعضی مواقع نیز محروم می‌شوند که مجموعه این رفتارها موجب می‌شود که انگیزه آنان در ژانر دفاع مقدس ضعیف شود.

وی با ابراز امیدواری در افزایش تولیدات مشابه، گفت: کتاب‌های خوبی در حوزه دفاع مقدس و مدافعان حرم، تألیف شده که می‌توان با اقتباس از این کتاب‌ها، آثار خوبی را جهت نمایش، تولید کرد.

رضا کسب‌ور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با اشاره به سرگذشت واقعی جانبازان شیمیایی و شهدای آمل در این نمایش عنوان کرد: داستان نمایش «فریاد زیر آب» سرگذشت واقعی شهدا و جانبازان شیمیایی است که این عزیزان بیش از ۲۵ ماه در اطلاعات عملیات لشکر ۲۵ کربلا خدمت کردند که این نمایش، بازگو کننده تاریخ شفاهی دفاع مقدس است.

همچنین امیر امیرنیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونکنار، نویسنده و کارگردان نمایش "فریاد زیر آب" طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اجرای این نمایش در جشنواره‌های کشوری، بیان کرد: استقبال خوبی از این نمایش در شهرستان محمودآباد شد و درخواست‌هایی برای اجرا در شهرهای دیگر و تهران شده‌است که در حال آماده‌سازی مقدمات برای اجرا در این شهرها هستیم و از علاقه‌مندان به این حوزه، تقاضا می‌کنیم که حمایت کنند.

امیرنیا با مرور فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل، افزود: آن ملتی که سینما ندارد، عنصری از تکلم را ندارد و آن ملتی که به هنر و عناصر هنری توجه نکند، درهای معرفت به رویش بسته است؛ این پیام‌ها، بسیار بزرگ و راه‌گشا است که در جهاد تبیین به آنها اشاره نشده و یا کمتر به آن پرداخته شده‌است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونکنار با اذعان به حضور کمرنگ آثار حوزه دفاع مقدس در بخش اصلی جشنواره تئاتر کشور، اظهار کرد: کمتر قلمی صرف این می‌شود تا رشادت‌ها و ویژگی‌های دفاع مقدس را برای درس گرفتن مسئولین، جوانان و آحاد ملت به نمایش بگذارد؛ اما حمایت مسئولان و دلسوزان می‌تواند آنقدر تأثیرگذار باشد که جوانان، درخواست تولید جدید در این ژانر را داشته‌باشند.

خبرنگار: غزاله شعبانی سرخنی

انتهای پیام/

کد خبر: 1212059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =