آخرین خبرها از بررسی افزایش تعطیلات آخر هفته در مجلس

نماینده درود و ازنا در مجلس، گفت: رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته روز یکشنبه 10 دی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، قرار بود چهارشنبه ۲۹ آذر به لایحه افزایش تعطیلات و کاهش ساعات اداری در صحن مجلس خارج از نوبت رسیدگی شود که نشد.

بیشتر بخوانید:

تصمیمات مجلس درباره افزایش تعطیلات آخر هفته به کجا رسید؟

در همین زمینه با حسین گودرزی نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفتگو کردیم.

وی با اشاره به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات، گفت: قرار بود لایحه اصلاح ماده ۸۳ قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش تعطیلات هفتگی به ۲ روز و چهار ساعت کاهش کار در هفته روز چهارشنبه گذشته در صحن علنی خارج از نوبت بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه تعیین روز دقیق تعطیلی با دولت است، گفت: در این لایحه علاوه بر افزایش تعطیلات آخر هفته از یک روز، به ۲روز، میزان کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد که در این شاخص ایران در دسته کشورهای توسعه‌یافته قرار می‌گیرد.

گودرزی اظهار کرد: بدلیل اینکه کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برگشت خورد، روز چهارشنبه ۲۹ آذر که قرار بود به این لایحه رسیدگی شود، وقت مجلس به رأی گیری کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: اینجانب به همراه ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی، به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی مراجعه کردیم که قرار بر این شد که روز یکشنبه ۱۰ دی این لایحه در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

لازم به ذکر است؛ در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشور و خدمات رسانی برتر این لایحه تنظیم شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1212255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =