اعلام آمادگی ایران و چین برای تقویت همکاری‌های ضد تروریستی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در دیدار با دستیار وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که تهران تمایل دارد تا همکاری‌های ضد تروریستی و امنیتی خود را با پکن تقویت کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (سه‌شنبه) با نونگ رونگ دستیار وزیر امور خارجه چین دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

فراخوان بورس کشور چین سازمان فضایی آسیا – اقیانوسیه «APSCO» اعلام شد

وی با اشاره به اینکه تهران اهمیت زیادی برای روابط با پکن قائل است، اظهار داشت: ایران مایل به همکاری نزدیک با چین برای پیشبرد توافقات سران دو کشور، تقویت همکاری‌های ضد تروریستی و امنیتی در چارچوب توافقات دوجانبه و چندجانبه است.

سفیر ایران در پکن افزود: ابتکار جهانی امنیت، نقش مکانیزم رایزنی سه جانبه ایران، چین و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت را به طور کامل ایفا کرده و به توسعه بیشتر مشارکت راهبردی جامع بین ایران و چین کمک می‌کند.

نونگ رونگ گفت: پکن مایل به تقویت ارتباطات و هماهنگی با تهران در جهت پیشبرد همکاری‌های امنیتی در چارچوب ابتکار امنیت جهانی، استفاده بهینه از مکانیسم رایزنی سه جانبه چین، ایران و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت، گسترش همکاری‌های ضد تروریستی و امنیتی مشترک است.

وی افزود: این همکاری‌ها کمکی مثبت به ارتقاء امنیت و ثبات دو کشور و منطقه خواهد کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1212775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =