ابراز امیدواری روسیه نسبت به توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان

همزمان با تحرکات دیپلماتیک ایران در قفقاز جنوبی، روسیه اعلام کرد که چشم اندازهای خوبی برای عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر اساس توافقات سه جانبه وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، همزمان با تحرکات دیپلماتیک ایران برای رفع تنش بین باکو و ایروان، وزارت خارجه روسیه نیز نسبت به توافق صلح بین این دو کشور همسایه ابراز امیدواری کرد.

بیشتر بخوانید:

کرملین: ارمنستان و جمهوری آذربایجان آماده نهایی کردن پیمان صلح هستند

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت:«روسیه چشم اندازهای خوبی برای عادی سازی روابط بین باکو و ایروان می‌بیند.»

این دیپلمات روس اظهار داشت:«ما چشم اندازهای خوبی برای عادی سازی روابط بین ایروان و باکو بر اساس توافقات سه جانبه می‌بینیم. پیش نیازی نیز برای برقراری روابط بین ارمنستان و ترکیه وجود دارد. به طور کلی، ما علاقه مند به کاهش درگیری ها در قفقاز جنوبی می بینیم.»

وی گفت:«به طور بالقوه می‌توان گسترش همکاری‌ها در چارچوب «3+3» (ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه، ترکیه و ایران) را تسهیل کرد.»

«میخائیل گالوزین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود که مسکو آمادگی خود را برای مذاکره در مورد حل و فصل مشکلات جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابراز کرده و امیدوار است که باکو و ایروان اهمیت پیشنهاد مسکو را در نظر بگیرند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و به منظور گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه ارمنستان در ایروان حضور دارد با نخست‌وزیر ارمنستان «نیکول پاشینیان» دیدار و گفت‌وگو کرد. به نظر می‌رسد تحولات اخیر در قفقاز جنوبی و مناسبات دوجانبه از جمله محورهای این گفت‌وگو خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این و پس از ورود به ایروان با وزیر خارجه ارمنستان آرارات میرزویان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به ارمنستان پس از تصدی این سمت است. او اواخر مهر ماه سال گذشته (۱۴۰۱) به ایروان سفر و با مقامات ارشد این کشور از جمله پاشینیان دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این سفر در ۲۹ مهر ماه و به همراه همتای خود سرکنسولگری ایران در قاپان را نیز افتتاح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =