بازنشستگان چه میزان باید مالیات بدهند؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع حاصل از یک درصد افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در فضای مجازی خود نوشت: « با هدف حفظ کرامت و معیشت بازنشستگان، در لایحه بودجه سال آینده مقرر شده است منابع حاصل از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به امر متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یابد. این تدبیر منابع مالی پایداری را برای افزایش حقوق بازنشستگان فراهم می‌آورد».

بیشتر بخوانید:

حقوق بازنشستگان روستایی در سال جاری چقدر افزایش یافت؟

پیش از این حمید امانی همدانی معاون سازمان برنامه و بودجه در مورد دلایل چشم‌پوشی دولت از درآمد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که برای بودجه عمرانی پیش‌بینی شده بود، گفت: با توجه به ایرادی که نمایندگان مجلس به لایحه بودجه گرفتند، قرار شد درآمد ناشی از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که بین 50 تا 60 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، صرف یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان شود.

به گفته کارشناسان ،‌ناترازی صندوق‌های بازنشستگی به یکی از بحرانهای اقتصادی تبدیل شده است که مهترین دلیل آن کاهش نرخ پشتیبانی صندوقهای بازنشستگی از 7 بیمه پرداز در ازای یک مستمری بگیر به 3 بیمه پرداز کاهش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =