افزایش ۷ درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد ایلام با اجرای آمایش/ تولید بیش از ۲ تن قارچ دکمه‌ای در واحد مهران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با اشاره به رشد ۷ درصدی جمعیت دانشجویی این دانشگاه گفت: از حدود ۹ هزار دانشجوی ما، ۱۵۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی با اجرای طرح آمایش جذب شدند. همه این دستاوردها مرهون اجرای این طرح در استان است.

بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام این استان، اظهار کرد: عمده ترین و بزرگترین طرح این واحد دانشگاهی زائرسرای مهران است که این پروژه به عنوان بهترین مرکز اقامتی مهران تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

مجموعه بوم‌گردی واحد «دره‌شهر» راه‌اندازی می‌شود/ خروج کامل از زیان‌دهی دانشگاه آزاد استان ایلام تا پایان سال جاری

وی با اشاره به پروژه مزرعه پرورش قارچ مهران نیز تصریح کرد: این پروژه از سال گذشته در منطقه متروکه ای که در اختیار داشتیم استارت خورد و خوشبختانه قارچ بسیار با کیفیتی نیز امروز تولید می‌شود و سال گذشته بیش از دو تن قارچ در این مزرعه تولید شد و با وجود اینکه در بازدیدهای اولیه اذعان میشد که این طرح هیچ عایدی نخواهد داشت اما خوشبختانه هم از لحظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت بهترین نتیجه را گرفتیم و برای امسال هم پیش بینی ما بر این است که قطعا بسیار بیشتر از سال گذشته تولید داشته باشیم.

ناصری خاطرنشان کرد: در مزرعه پرورش قارچ مهران اساتید گروه کشاورزی ما با همکاری دانشجویان دکتری مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه طرح راه اندازی یک مزرعه شیلاتی در شهرستان ایوان نیز به سازمان مرکزی ارائه شده و کارهای اداری آن به اتمام رسیده است.

استقرار ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد ایلام

وی با اشاره به اینکه ۱۶ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه آزاد ایلام فعال هستند، افزود: اخیرا معاونت علمی سپاه پاسداران نیز در این مجموعه شرکتی را فعال کرده که بسیاری از اقدامات دانش بنیان را در حوزه صنعت نفت، کشاورزی و صنایع مختلف پوشش می‌دهد و حدود ۷ میلیارد تومان مرکز رشد ما توسط این معاونت تجهیز شده است.

ایلام رتبه نخست جذب دانشجو در کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام به طرح آمایش اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته به واسطه جابه‌جایی و ساماندهی رشته‌ها استان اول کشور از حیث جذب دانشجو بودیم ضمن اینکه امسال هم این رکورد را حفظ کرده ایم و به نسبت جمعیت و آمار سال گذشته رتبه اول کشور هستیم.

وی با بیان اینکه امسال ۷ درصد رشد جمعیت دانشجویی داشته‌ایم ادامه داد: در رشته های تربیت معلم و آموزش ابتدایی و در شهرستانی که با مرکز استان ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارد با انتقال این رشته‌ها، موضوع اشتغال و آموزش منطقه دهلران در حال حل شدن است.

ناصری با تاکید بر اینکه همه این دستاوردها مرهون اجرای طرح آمایش در استان است، افزود: در حال حاضر از حدود ۹ هزار دانشجوی ما ۱۵۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی با اجرای طرح آمایش جذب شدند و پراکنش رشته‌ها به گونه‌ای تنظیم شد که کمک حال معیشت خانواده‌ها نیز خواهد بود.

برای اجرای طرح مسکن کارکنان زمین نداریم/ احتمال اجرای پروژه در استان‌های همجوار

وی با اشاره به پروژه مسکن کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: متاسفانه زمین کافی در مرکز استان نداریم که در شهرستانهای استان نیز دهلران پیشنهاد شد اما با سفری که به این شهرستان داشتم با توجه به ویلایی بودن زمینها قمتها بسیار بالاست و به همین دلیل از اجرای پروژه در این منطقه منصرف شدیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه تا کنون اقدام خاصی انجام نشده است، ادامه داد: در این طرح قید شده است که هر استانی زمین نداشته باشد در استانهای همجوار میتواند اقدام کند و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. برای اجرای پروژه مسکن کارکنان در مرکز استان به حداقل ۱۰ هزار متر زمین نیاز داریم تا بتوانیم ۴۰۰ کارمند و عضو هیئت علمی را در این طرح پوشش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرک دانشگاهی ۷۰۰ هکتاری مهران مصوبه دور دوم سفر استانی رئیس جمهور است که توسط مجموعه استانداری تهیه شده است و با قول مساعد استاندار ایلام با راه اندازی این شهرک سهم قابل توجهی از آن به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص می‌یابد.

ناصری با اشاره به اینکه پروژه منطقه آزاد مهران نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود و بی‌شک در رونق منطقه بسیار اثرگذار خواهد بود، اضافه کرد: ایلام با توجه به اینکه نزدیکترین و بهترین مرز را با کشور عراق دارد در جذب دانشجوی عراقی می‌تواند بسیار موفق باشد که در این زمینه منتظر اقدام سازمان مرکزی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =