معرفی ۶۰ هزار خانه خالی تهران به سازمان امور مالیاتی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون در ۲ مرحله بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی خالی استان تهران توسط وزارت راه و شهرسازی برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شد و به زودی مرحله سوم معرفی خانه‌های خالی در تهران و سایر شهرهای کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،"ابوالفضل نوروزی" با اشاره به عزم جدی وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی در مقابله با احتکار واحدهای مسکونی افزود: بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹، وزارت راه و شهرسازی موظف است اقدام به شناسایی خانه های خالی کند و هر ساله پس از سر رسید سال مالیاتی، خانه هایی را که بیش از ۱۲۰ روز در یک سال خالی از سکنه باشند یا کاربری برای آن شناسایی نشده باشند به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

۴۰ هزار مالک دارای ۵ خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند

وی گفت: یکشنبه هفته جاری برای تعیین‌تکلیف املاک مسکونی و خوداظهاری اشخاص، به بیش از ۳۰۰ هزار مالک پیامک اخطار داده شد که با ورود به سامانه املاک و اسکان، اطلاعات خود را تکمیل، تصحیح و تأیید کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir، اطلاعات املاک خود را ثبت کنند تا به این ترتیب علاوه بر دریافت خدمات دستگاه های اجرایی با توجه به آدرس ثبتی، مشمول جریمه‌های قانون مالیات‌های مستقیم‌ نگردند.

وی ادامه‌داد: تاکنون فقط در استان تهران طی دو مرحله حدود ۶۰ هزار واحد شناسایی شده برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.

نوروزی خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۳۵ هزار واحد متعلق به شهر تهران است که به‌طور قطع عرضه این واحدهای مسکونی نقش موثری در بازار مسکن خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح‌کرد: با تعامل و همکاری بسیار خوبی که بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی وجود دارد، فرآیند صدور برگ مالیاتی و مالیات ستانی از خانه های خالی آغاز شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =