برگزاری ۴۲ جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با آمایش استان‌ها

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری 42 جشنواره متناسب با آمایش استان‌ها در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در چله امامت و مهدویت خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با حضور دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ارومیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری سومین جشنواره فرهنگی امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد شهرکرد

دکتر جهان بین در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در چله امامت و مهدویت از 13رجب تا 15 شعبان جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌کند، گفت: از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به سومین جشنواره بین‌المللی شعر وحدت در واحد ارومیه، جشنواره شعر ترکی همای رحمت در واحد تبریز، جشنواره شعر عربی بشارت در واحد اهواز و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به آیه 22 سوره روم تصریح کرد: وجود قومیت‌ها، زبان‌ها و گویش‌های مختلفی که در دنیا وجود دارد نشانه ای الهی است. تفرق‌های ظاهری می‌توانند حول محور امامت و ولایت جمع شده و بهترین و فاخرترین آثار در این زمینه تولید شوند. آنچه فضولی و نسیمی ترک‌زبان را با حافظ، فردوسی و سعدی فارس‌زبان کنار هم قرار می دهد، محبت حضرت علی (ع) است.

دکتر جهان بین تاکید کرد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌هایی با محور امامت و ولایت محدود به چله امامت و مهدویت نیست و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید در طول سال با برنامه ریزی‌ در این راستا گام برداشته و عملکرد آن‌ها در برگزاری اختتامیه سالانه جشنواره که امسال نیز سومین سال آن برگزار شد، نمود پیدا کند. برگزاری برنامه‌های فرهنگی با میدان داری اساتید و تشکل‌های دانشجویی از اهمیت بالایی برخوردار است. معاونت فرهنگی باید نقش خود را به عنوان هادی، حامی و ناظر ایفا کند و اساتید و تشکل‌ها عاملیت و کنشگری داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید جناب آقای دکتر طهرانچی مبنی بر اینکه فرهنگ در درون تعلیم است گفت: همه عوامل دانشگاه در مقوله فرهنگ باید ورود کرده و اثرگذاری لازم را داشته باشند و چه بسا یک معاون آموزشی باید بیش از معاون فرهنگی در مباحث فرهنگی ورود کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با ابراز خشنودی از حرکت روبه جلوی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: دکتر ولی‌لو شخصیتی متدین، انقلابی و مدیری توانمند و مورد اعتماد و احترام ریاست دانشگاه است و مطمئنم مسیر توسعه و تعالی استان با حضور ایشان جهشی جدی خواهد یافت.

دکتر جهان بین با اشاره به ارتقای دو رتبه تحولی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و قرار گرفتن در رتبه اول اظهار کرد: این رتبه‌های تحولی در حوزه‌های مختلف، نشانگر برنامه ریزی‌های دقیق و کارهای شبانه روزی است و با فضای همدلی که ایجاد شده، شرایط روز به روز بهتر خواهد شد.

لازم به ذکر است در ادامه برنامه های سفر دکتر جهان بین به استان آذربایجان غربی، نشست صمیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید دانشگاه‌های استان آذربایجان غربی به منظور تبیین پیشرفت‌های علمی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =