اجرای طرح ملی فیبر نوری در آمل آغاز شد

اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور وزیر ارتباطات در آمل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، عصر روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، ذات‌الله زارعی، فرماندار آمل و جمع دیگری از مسئولین استانی و شهرستانی در استان مازندران، آغاز شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران از شروع اجرای طرح توسعه فیبرنوری در برخی کلان شهرها خبر داد و اظهار کرد: امروز با حضور در مازندران شاهد عملیات اجرایی این طرح در سه شهر آمل، بابل و ساری هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به عنوان زیرساخت شبکه ارتباطاتی برای چند دهه آینده کشور است و سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد، افزود: توسعه شبکه فیبرنوری به شکل ریشه‌ای، مشکلات مربوط به سرعت‌دهی اینترنت را در کشور برطرف می‌کند که تا پایان سال آینده، طرح فیبرنوری در کل مازندران اجرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه اکنون سرعت اینترنت کشور ۱۰ مگابایت بر ثانیه است، افزود: هم‌اکنون مشترکان خانگی وکسب وکارهای شهرهایی که از خدمات فیبرنوری بهره‌مند هستند، می‌توانند تا سرعت ۱۰۰۰ مگابایت برثانیه را داشته باشند.

زارع پور با ابراز نارضایتی از نامناسب بودن کارنامه ارتباطات ثابت در کشور، عنوان کرد: کاری که امروز شروع شده، می‌بایست از ۱۰ سال قبل شروع می‌شد.

وزیرارتباطات دولت سیزدهم، وظیفه این وزارتخانه را فراهم کردن زیرساخت‌ برای بهره‌مندی از شرایط مطلوب ارتباطی در کشور دانست و گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: این کار بزرگی هست که با تلاش شبانه‌روزی جوانان متخصص و نخبه اتفاق افتاد و وزارت ارتباطات نیز حمایت‌های بی‌سابقه‌ای را انجام داده است.

طبق گزارش، این طرح با قرارداد ۴۲۰ میلیارد ریالی شهرداری آمل و شرکت شاتل در سه گام پیش‌بینی شده که شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۷۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها با هدف امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین ارتقا کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع درحال اجرا است.

خبرنگار: غزاله شعبانی

انتهای پیام

کد خبر: 1220440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =