حضور اولین سازمان مردم نهاد حوزه سرطان کشور در رویداد صدرا

نمایندگانی از بیمارستان امید، یکی از مجهزترین بیمارستان های استان آذربایجان غربی شهر ارومیه با حضور در رویداد صدرا به برخی از سوالات خبرگزاری ایسکانیوز پاسخ دادند.

خبرگزاری ایسکانیوز؛ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید نامی آشنا برای مردم ارومیه است. این بیمارستان در کارنامه خود به عنوان یکی از سازمان های مردم نهاد برتر کشور در حوزه سرطان لوح افتخار و تندیس سازمان جهانی یونسکو را دریافت کرده و برای اهداف خیرخواهانه دیگر نیز برنامه‌ای دارد .


به گفته نمایندگان این بیمارستان، مرکز خیریه مردم نهاد این بیمارستان در سال ۱۳۹۶ با توجه به شیوع بیماری سرطان و محرومیت‌های موجود و کمبود امکانات پزشکی در منطقه برای حل مسائل درمانی ، مادی و معنوی بیماران نیازمند و خانواده آنان تشکیل گردید .


انجمن خیریه امید اولین سازمان مردم نهاد حوزه سرطان کشور است که موفق به دریافت گواهی استاندارد سیستم مدیریت کیفیت از شرکت D.A.S و سازمان اعتباردهی UKAS انگلستان شد. ساخت و راه اندازی بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی تخصصی و فوق تخصصی امید برای کلیه بیماران، دریافت تندیس ۵ خیریه نمونه بیمارستان‌ساز کشور و کسب مقام مشورتی سازمان ملل از دستاوردهای و افتخارات دیگر این سازمان به شمار می‌رود.

ایسکانیوز : دغدغه اصلی بیمارستان امید چیست ؟ مردم این بیمارستان را با درمان بیماران سرطانی و کمک به آن ها می‌شناسد .


نماینده حاضر در رویداد صدرا: یکی از دغدغه‌های اصلی انجمن خیریه امید از ابتدا مشکل تامین اسکان بیماران مبتلا به سرطان شهرستانی بوده است. زیرا این بیماران بعد از دریافت دارو به دلیل ضعف جسمی و ضعف سیستم ایمنی بدن، نیاز به حداقل ۲۴ ساعت استراحت در محیطی آرام و عاری از هرگونه آلودگی عفونی و میکروبی دارند. این مرکز در چهار طبقه، دارای ۳۲ سوئیت مجزا و دارای امکانات رفاهی کامل سالن غذاخوری و..‌. می‌باشد که ظرفیت ۱۲۰ نفر بیمار همراهان آنان دی ماه سال ۱۳۹۳ مورد بهره برداری قرار گرفت. کلیه خدمات این مرکز اقامتی از کمک های مردمی تامین می‌شود.


خبرنگار ایسکانیوز: از توانمندی‌های بیمارستان امید به چه چیزهایی میتوان اشاره کرد؟
بیمارستانی ۱۰۰ تختخوابی دارای بخش های داخلی، جراحی عمومی و جراحی های تخصصی و فوق تخصصی کلیه، دستگاه گوارش، سر و گردن ستون فقرات، استخوان و مفاصل، کنترل درد، انکولوژی ، هماتولوژی، بخش اورژانس با اتاق عمل سرپایی و مجهزترین امکانات احیا، اتاق های عمل با بالاترین استانداردهای درمانی، بخش پیشرفته و مجهز مراقبت های ویژه ( ICU )، دارای یکی از مجهزترین و دقیقترین آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و پاتولوژی در منطقه به همراه بخش‌های سی تی اسکن، سونوگرافی های تخصصی و رادیولوژی ، برونکوسکوپی و اسپیرومتری، آندوسکوپی و کولونوسکوپی و لیزرتراپی با درمانگاه های متعدد تخصصی و فوق تخصصی و درمانگاه نمونه تخصصی و فوق تخصصی رادیوانکولوژی برای بیماران مبتلا به سرطان با تجهیزات کم نظیری در کشور همچون براکی‌تراپی ، سی تی سیمیلاتور و تجهیزات پرتو درمانی شتاب دهنده با انرژی پایین ، متوسط و نیز انرژی بالا و بخش شیمی درمانی منحصر به فرد و فوق استاندارد بیمارستان در آن خیریه است.


خبرنگار ایسکانیوز : امکانات اقامتی این بیمارستان باعث شده در زمره بیمارستان های برتر غیردولتی آذربایجان غربی قرار بگیرد . در این مورد بیشتر توضیح دهید؟
در بیمارستان امید اتاق های بستری بر مبنای اصولی علمی و تاثیر نیازهای روحی و درمانی بیماران و با هدف ایجاد شرایطی مطلوب برای افراد دردمند و همراهشان طراحی شده است. نور مناسب، تهویه مطبوع و ده‌ها پارامتر دیگر آرامش را در این مجموعه به ارمغان آورده است. در این بین برخی اتاق ها برای ارتقا سطح هتلینگ بیمارستان با امکاناتی بیشتر طراحی و ایجاد شده که این اقدام، بیمارستان امید را از بیمارستان های برتر غیردولتی آذربایجان غربی قرار داده است.


ایسکانیوز: چه خدمات پزشکی دیگری به این بیمارستان اضافه خواهد شد؟
خدمات پزشکی نوینی به این بیمارستان اضافه شده است.
ارتوکین ( روشی نوین برای درمان التهاب های مفصلی ) باعث بهبود قابل توجه و طولانی مدت در بیماری هایی نظیر آرتوروز، التهاب های مفصلی و برخی آسیب های بافتی گردد. بیمارستان امید یکی از پیشگامان در ارائه این درمان بوده و تلاش دارد برای افزایش کیفیت سلامت خانواده خدمات درمانی را به استانداردی بالا برساند. لیزرتراپی ( روشی نوین برای درمان طیف گسترده ای از مشکلات) به کار میرود . این تکنولوژی پیشرفته با انتقال انرژی در اعماق بدن باعث بهبودی مشکلات بافت های عمقی شامل عضلات و اعصاب، استخوان و مفاصل می‌شود. به وجود آمدن جراحی های نوین در گرایش های مختلف با تجهیزات به روز جراحی دنیا و اتاق عمل های حرفه ای با طراحی کامل کنترل عفونت، بیمارستان امیدرا به قطب جراحی های نوین و پیچیده در شمال غرب کشور تبدیل خواهد کرد.

خبرنگار : ثنا عسگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1220564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =