میرسلیم: حزب موتلفه با شورای ائتلاف لیست مشترک نخواهد داشت

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره برنامه انتخاباتی این تشکل اصولگرا، گفت: با شورای ائتلاف لیست مشترک نخواهیم داشت اما با برخی احزاب فهرست مشترک خواهم داشت و به زودی این لیست منتشر می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مصطفی میرسلیم شنبه شب در حاشیه نشست خانه گفتگوی انتخابات در دانشگاه تهران گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی موانع رسیدن مردم به استقلال سیاسی و نجات از بند طاغوت برداشته شد ولی برخی از آرمانهای انقلاب همچنان باقی است و در برخی از ریشه‌های وابستگی قطع نشده است.

بیشتر بخوانید:

انتقاد شدید گلپایگانی از میرسلیم/ کم برای نظام حاشیه درست کن + فیلم

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی باید دو کار از سوی مردم صورت می‌گرفت اول شناخت جریانی بود که با خصومت با ایران و انقلاب برخورد می‌کرد و هنوز هم مشغول فعالیت است. این شناخت برای ما ضروری است زیرا در غیر این صورت ضربه می‌خوریم و اقدام دیگر این است که ساختارهای دوران طاغوت مانع رسیدن به اهداف انقلاب می‌شد که باید این ساختارها اصلاح و مقررات مناسب وضع می‌شد. برای این منظور باید مردم وارد صحنه شوند و با ساماندهی مناسب این دو اقدام انجام شود.

میرسلیم با بیان اینکه مردم باید افرادی را انتخاب کنند که از پس این دو کار(شناخت ضدانقلاب و اصلاح ساختارها) مهم برآیند گفت: تشکلهای سیاسی و تشکیل احزاب می تواند به انجام این دو اقدام کمک کنند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ حزب در کشور داریم اما خیلی از آنها شب انتخاباتی است. این در حالی است که برای حضور در انتخابات، احزاب نقش مهمی را ایفا می‌کنند. تشکلها باید صلاحیت افراد برای حضور در مجلس تشخیص دهند و این کار به نهاد ناظر کمک می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره اهمیت جایگاه مجلس گفت: قانونگذاری و اصلاح قوانین، نظارت بر حسن اجرای قوانین و شایسته سالاری از وظایف مهم مجلس شورای اسلامی است.

میرسلیم افزود: نمایندگان مجلس، هیات وزیران دولتها را انتخاب می‌کنند. خود نمایندگان باید براساس صلاحیت خود در کمیسیون‌های تخصصی قرار بگیرند و هیات رئیسه مناسب انتخاب کنند تا مجلس به درستی اداره شود.

وی افزود: برخی از اقدامات که باعث یاس مردم می‌شود باید خنثی شود. از اول انقلاب هم برخی سعی می کردند افرادی که در پیروزی انقلاب نقشی نداشتند را ناامید کنند. آخرین شکل این تلاش‌ها، استفاده تمام عیار از فضای مجازی و دروغ پردازی در این فضا است.

میرسلیم درباره برنامه انتخاباتی حزب موتلفه گفت: با شورای ائتلاف لیست مشترک نخواهیم داشت اما با برخی احزاب فهرست مشترک خواهم داشت و به زودی این لیست منتشر می‌شود.

این فعال اصولگرا درباره لیست‌های متنوع در انتخابات، گفت: تا ۵ ماه پیش فکر می کردم به لیست واحد برسیم. میان اصولگرایان و اصلاح طلبان اتفاق نظر وجود ندارد. از سویی سنت کار حزبی هنوز قوی نشده است و احتمالا اصولگرایان ۳ یا ۴ فهرست و اصلاح طلبان یک یا دو فهرست منتشر کنند.

وی ادامه داد: با تنوع فهرست‌ها از این سو موافقم که به مشارکت کمک می کند اما از سویی شاید در این تشتت آرا انتخاب بهترین‌ها حاصل نشود و به تضعیف سطح کیفی و تخصصی نمایندگان بینجامد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =