برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در ۴۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس حراست دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در ۴۳ واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدجواد فرهنگ؛ مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس حراست دانشگاه ظهر امروز در اختتامیه جسنواره شعر مولود کعبه که در واحد تهران شرق برگزار شد، اظهار کرد: به نمایندگی از رییس دانشگاه آزاد اسلامی و به جهت قدردانی از زحمات مسوولین واحد تهران شرق در برگزاری این جشنواره که چندسالی است توسط دانشگاه شروع شده است حضور پیدا کرده ام.  

 وی برگزاری این جشنواره را حرکتی ارزشمند دانست و گفت: پاسداشت ولایت خاصه ولایت حضرت امیر (ع) و اتصال آن به نیمه شعبان ارزشمند و ستودنی است.

فرهنگ خاطرنشان کرد: این روزها شاهد برگزاری جشنواره های علمی هنری و فرهنگی با همکاری موسسه امامت و مهدویت در ۳۱ استان و ۴۳ واحد دانشگاهی با موضوعات مختلف هستیم.

وی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: از تولیدات این جشنواره در موضوعات مختلف استفاده شود و با موضوعات ملی و دینی آشنا شوید. اینکه شعر سعدی در سازمان ملل نصب شده است افتخاری ملی است و حتی شاخص ترین شعرای ادبیات عرب نیز ایرانی هستند.

فرهنگ افزود: جوانانی که به تازگی وارد عرصه شعر شده اند باید به این افتخارات کشور ببالند. شعر افتخار ملی است و با نیت وارد چنین مجالسی شوید چرا که اهل بیت(ع) صاحب کرم هستند.  

«انتخابات» کمک به نظام شیعی امیرالمومنین(ع) است

سید علی موسوی اصل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره شعر مولود کعبه که در واحد تهران شرق برگزار شد؛ اظهار کرد: خوشبختانه مفتخریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق میزبان یک جشنواره ملی و کشوری باشیم و ان شاالله این جشنواره در سالهای آینده بین المللی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره بین‌المللی شعر مولود کعبه برگزار شد

وی با تبریک روز جوان و نیمه شعبان ادامه داد: جشنواره شعر مولود کعبه از سری جشنواره های امامت و ولایت است که نشان افتخارش نصیب این واحد دانشگاهی شد.

موسوی اصل به بیان روایت هایی در خصوص عشق و ارزش محبت به امیرالمومنین(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: ما ایرانیان به جهت داشتن این محبت و به عنوان تنها مملکت و نظام شیعی عالم با همه تفاوت داریم و سرمان بالاست.

وی در پایان خطاب به دانشگاهیان گفت: فراموش نکنیم «انتخابات» کمک به نظام شیعی امیرالمومنین(ع) است.

شعر یکی از ابزار اثبات واقعه غدیر است

حجت السلام طزری امام جمعه قیام دشت نیز در ادامه این آیین به بیان روایت ها و اشعاری در ستایش شخصیت والای امیرالمومنین(ع) پرداخت و گفت: آیا میدانید چرا فدک را از حضرت علی (ع) گرفتند؟ چون میدانستند اگر علی فدک را داشته باشد همه را بذل و بخشش میکرد.

وی ادامه داد: شعر یکی از ابزاری است که میتواند خیلی سندها را ثابت کند و امروز اگر ما غدیر را ثابت میکنیم از روی همین اشعاری است که گفته شده است.

سینا زرتاب دبیر علمی جشنواره شعر نیز با بیان اینکه ذکر علی (ع) عبادت است و کسانی که در مدح علی (ع) شعر میگویند و حتی میشنوند مشمول این روایت میشوند، اظهار کرد:  بعد از اینکه بخش های اولیه جشنواره طراحی و مقرر شد واحد تهران شرق توفیق میزبانی داشته باشد فراخوانی داده شد و از بین ۳۰۰شعر دریافتی با بررسی های اولیه آن هایی که مشکل وزن و قافیه نداشتند برای داوری انتخاب و به هیات داوران ارسال شد. 

 وی با بیان اینکه حداکثر ۵ اثر را از یک نفر میتوانستیم برای داوری انتخاب کنیم، ادامه داد: اسامی شاعران را داوران نداشتند و به دلیل تعدد داوران تقریبا با راحت میتوانم اعلام کنم ما بر طبق مبانی ادبی عمل کردیم و موفق هم شدیم هر چند عامل ذوق هم در داوری دخیل است. 

 
زرتاب تصریح کرد: ملاک ما در این داوری سلیس بودن زبان، آرایه ها و تکنیک های ادبی و معنای شعر و صلابت و استحکام آن بود و در مجموع آقایان قاسم بای، سید جعفر عزیزی و محسن کاویانی به عنوان نفر اول تا سوم و به طور کلی ۱۰ نفر برگزیده شدند.  

۳۰۰ اثر به مرحله داوری جشنواره راه پیدا کردند 

ام البنین اسمائیلی دبیر اجرایی جشنواره شعر مولود کعبه و عضو هیئت علمی گروه ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق نیز در حاشیه این آیین و در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: جشنواره شعر مولود کعبه به میزبانی واحد تهران شرق و با همکاری موسسه امامت و مهدویت و با موضوع فضائل اخلاقی حضرت علی (ع) برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره از شهریورماه فعال شد، ادامه داد: از سراسر کشور و حتی از بیروت و عراق آثاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۳۰۰ اثر به مرحله داوری راه پیدا کردند و ۱۰ اثر از بین این ۳۰۰ اثر به عنوان آثار برگزیده و برتر انتخاب شدند.  

اسمائیلی افزود: طبق اعلام نظر هیئت داوران متشکل از ۴ عضو هییت علمی گروه ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق ۱۰ نفر برگزیده و ۳ نفر برتر معرفی شدند. 
 
وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده این جشنواره در کتابی با عنوان« بارقه ای از خورشید» به چاپ رسیده است، اضافه کرد: دکتر فرهنگ مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس حراست دانشگاه و جمعی از خانواده های شهدای حادثه تروریستی کرمان از میهمانان این اختتامیه هستند.

۱۰ برگزیده جشنواره مولود کعبه معرفی و تجلیل شدند 

گفتنی است در پایان این آیین برگزیدگان جشنواره شعر مولود کعبه به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند: 

قاسم بای، برگزیده نفر اول
سید جعفر عزیزی، برگزیده نفر دوم
محسن کاویانی، برگزیده نفر سوم
ابوالفضل فیروزی، برگزیده نفر چهارم
مهدی رستمی، برگزیده نفر پنجم
محمدسعید اعتمادی، برگزیده نفر ششم
غلامرضا قبادی، برگزیده نفر هفتم
سید جبار عزیزی، برگزیده نفر هشتم
فرهاد مرادی، برگزیده نفر نهم
حسین جعفری، برگزیده نفر دهم

انتهای پیام/

کد خبر: 1221055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =