رئیس دانشگاه علامه: ۴۳ درصد مردم در انتخابات مشارکت می‌کنند

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: آخرین آمارها از مشارکت ۴۳ درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری با موضوع «دانشگاه، علوم انسانی، انتخابات» یکم اسفندماه ۱۴۰۲ در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پاسخ به سوال ایسکانیوز درباره ویژه برنامه این دانشگاه برای انتخابات گفت: آمار هفته گذشته از مشارکت در انتخابات ۳۵ درصد بوده است و آمار این هفته ۴۳ درصد بوده است. برنامه‌های این دانشگاه شامل برگزاری تریبون آزاد، نشست دانشجویی، فضاسازی برای انتخابات، حمایت از نشریات دانشجویی و برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی است‌. برخی از این برنامه‌ها در هفته‌های گذشته انجام شده است، برخی هم تا هفته آینده برگزار خواهد شد. نشست‌هایی هم در حوزه استادی به صورت حضوری و مجازی برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علامه تصریح کرد: حدود هزار استاد دانشگاه در انتخابات امسال مجلس شرکت خواهند کرد. آماری که از فارع التحصیلان دانشگاه علامه داریم این است که ۲۰۰ نفر استعلام تحصیلی از دانشگاه علامه برای انتخابات مجلس شده است. ِ

وی در ادامه اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبایی بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی در غرب خاورمیانه است. این دانشگاه ۷۰ گروه آموزشی و ۶۲۰ عضو هیئت علمی دارد. همچنین ۱۱ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده دارد و در طول دوره فعالیت خود ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل داشته‌ است. این افراد تاکنون در رده های مسئولیتی بزرگ فعالیت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی به دانشگاه‌های علوم پزشکی افزوده می‌شود

وی افزود: این دانشگاه پیشینه فعالیت ۶۳ ساله دارد. دانشگاه علامه شعار مرجعیت در علوم انسانی در سطح ملی و بین‌المللی را در راس کار خود قرار داده است. دانشگاه در راستای تحول در علوم انسانی فعالیت می‌کند؛ چرا که تحول در علوم انسانی مطالبه رهبری و مردم است. ما معتقدیم اگر علوم انسانی اثرگذار باشد، متحول خواهد شد.

معتمدی خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی دانشگاه علامه در سه سال اخیر مورد توجه بوده است. هر گروه آموزشی مشخص کرده است که در راستای اهداف دانشگاه چه کارهایی انجام خواهد داد. دانشجویان، استادان و کارکنان ارکان مختلف دانشگاه هستند و ما برای همه این ارکان برنامه داریم. تلاش می‌کنیم بهترین استادان را جذب کنیم و بهترین امکانات را در اختیار استادان قرار دهیم.

وی افزود: در بعد فرهنگی تلاش می‌کنیم مسئولیت‌پذیری استادان را ارتقا دهیم. در بعد رفاهی هم سعی کرده‌ایم خوابگاه مناسب برای دانشجویان فراهم کنیم. ۴ هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه علامه سکونت دارند. چون تقاضا برای خوابگاه بیش از ظرفیت است، مجبور می‌شویم ظرفیت را افزایش دهیم. دانشگاه ۱۳ خوابگاه در سطح شهر تهران دارد. دانشگاه علامه خوابگاه متاهلی ندارد؛ اما چند پروژه برای خوابگاه متاهلی در دست اجرا است. امیدوارم اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۱۰۰ نفر تا سال آینده به بهره‌برداری برسد. تغذیه دانشجویان برای ما اهمیت بسیاری دارد و برای غذای دانشجویی از برنج ایرانی و گوشت گرم استفاده میکنیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: دانشکده‌های دانشگاه علامه در سطح شهر پراکنده هستند. برنامه داریم تجمیع دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها انجام شود. ۸۰ نفر عضو هیت علمی جدید در ۲ سال گذشته در دانشگاه جذب شده‌اند. جلسات هیئت ممیزه دانشگاه در ۲ سال گذشته مرتب تشکیل شده است. از جهت رفاهی اقدام بزرگی انجام شده است که شامل تامین مسکن برای کارکنان و اعصای هیئت علمی است. ۱۴۰۰ نفر از این افراد در مسکن‌های در حال ساخت در کرج ساکن خواهند شد. پروژه ساخت مسکن کارکنان و استادان ۳ ساله است و بر اساس اولیت‌بندی اختصاص داده خواهد شد.

وی گفت: راه‌اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی در راستای امیدآفرینی برای نسل جوان انجام شده است. پارک علم و فناوری دانشگاه هم مراحل اخذ مجوزهای خود را گذرانده است و به زودی افتتاح خواهد شد. درس کارآفرینی ۲ واحدی به صورت اختیاری برای همه دانشجویان در همه رشته‌ها ارائه می‌شود. دانشگاه علامه سال گذشته برای نخستین بار در رتبه‌بندی تایمز قرار گرفت و به عنوان دانشگاه برتر معرفی شد. همچنین در تلاش هستیم نشریات بین‌المللی شوند. ۸ نشریه در دست کار است که نمایه‌سازی بین‌المللی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =