دنبال بهانه نیستیم، بضاعت‌مان مقابل تراکتور همین بود

سرمربی استقلال خوزستان گفت: نکته تاریک بازی ما با تراکتور قضاوت داور بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سید سیروس پورموسوی پس از شکست ۲ بر صفر استقلال خوزستان مقابل تراکتور، اظهار داشت: به تراکتور و هوادارانش بابت کسب این ۳ امتیاز تبریک می‌گویم. بازی خیلی خوبی بود اما نکته تاریک قضاوت داور زحمتکش و محترم بازی است. اگر قرار باشد داوری در یک بازی تاثیرگذار باشد نیازی نیست که پنالتی بگیرد تا یک تیم به گل برسد. رفتار کمک داور و داور در طول ۹۰ دقیقه می‌تواند کمک کند تیم به بازی بازگردد. هر وقت استقلال خوزستان خواست از زیرفشار دربیاید، برخی خطاها و آفسایدها و اوت‌ها اعلام نشد و کمک داور نخواست تشخیص بدهد.

بیشتر بخوانید:

بمب نقل و انتقالات استقلال ترکید/ بازیکن زیر ۲۳ سال برای بازی با پرسپولیس

وی افزود: متاسفانه در طول فصل بارها به خاطر اشتباهات داوری نتوانستیم امتیاز کسب کنیم. یادم است در نیم فصل اول مقابل گل‌گهر سیرجان به دلیل اشتباهات داوری متضرر شدیم و به این موضوع اعتراض کردیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد. هفته قبل هم در بازی با آلومینیوم کمک داور پنالتی ما را بازگرداند. این موضوع جای سوال دارد. آن صحنه یا پنالتی بود یا کرنر. داور وسط پنالتی گرفت اما کمک داور کرنر. با این وجود بازی را با دراپ بال شروع کردند. در شرایطی که تیم ما هنوز سازماندهی نشده بود. اتفاقاتی از این دست زیاد افتاده.


سرمربی استقلال خوزستان اضافه کرد: امروز هم صحنه‌هایی را دیدیم که با سابقه ۲۰ سال مربیگری می‌توانیم تشخیص بدهیم داور چه کار کرده است. صحنه آخر که توپ به دست شجاع خلیل‌زاده برخورد کرد، تحت هیچ شرایطی خطای رنجبری نیست. هر ۲ بازیکن برای توپ بلند شدند و اگر مهاجم ما از نیروی بیش از حد استفاده کرده، باید خلیل‌زاده تعادل خود را از دست می‌داد. حتی خود شجاع نیز باور نداشت داور آن صحنه را خطا به سود تراکتور گرفته است.


پورموسوی افزود: فیلم برخورد سیامک نعمتی با بازیکن شماره ۵۰ ما موجود است اما به زور به او کارت زرد می‌دهد. این اشتباهات داوری باعث می‌شود یک تیم از زیر فشار خارج شود و دیگری تحت فشار قرار بگیرد. روی گلی که می‌توانستیم بزنیم و داور پنالتی را بازگرداند معترض هستم و به باشگاه گفتم شکایت کند. نکته جالب دیگر این است که اگر امروز بازی ساعت ۱۴:۱۵ شروع می‌شد، بازنده بودیم زیرا ساعت ۱۴:۲۰ زنگ زده و گفتند بازیکن ما به دلیل اخراج در جام حذفی محروم است و نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند. از آن بازی تا امروز حدود یک ماه گذشته و چرا باید حکم امروز ابلاغ شود؟ امیدوارم فدراسیون فوتبال پاسخگو باشد و زیر و روی پتو حرف نزند. اگر حکم را ۳_۲ روز قبل اعلام کرده باشند، قول می‌دهم کارمندان باشگاه استقلال خوزستان اخراج شوند اما اگر فدراسیون فوتبال مقصر است، باید این بساط را جمع کند. تیم کم بضاعتی هستیم که می‌گویند یکی از ۲۰ بازیکنش نمی‌تواند بازی کند.


وی خاطرنشان کرد: تمام تمرکز ما را به هم ریختند. از بازی خوب تراکتور ناراحت نیستیم و برد حق‌شان بود اما نه به این شکل که صحنه پنالتی را بازگردانند، بازیکن حریف جفت‌پا روی صورت بازیکن استقلال خوزستان برود و اخراج نشود، آفسایدی بگیرند که حاج ملک ۲ دقیقه متوجه نشود چه اتفاقی افتاده است. خود بازیکنان تراکتور هم در این آفساید مانده بودند. باید درمورد این اتفاقات چاره‌اندیشی شود. برای محروم کردن من مختار هستند اما با این کار مشکل حل نمی‌شود. مربی حریف هم به این نوع قضاوت معترض بود. امیدوارم در بازی‌های آتی شاهد پیشرفت فوتبال ایران باشیم. قول شرف می‌دهم فوتبال ما با آمدن VAR پیشرفت نمی‌کند بلکه باید آدم‌ها تغییر کنند.


وی افزود: در این سرمای منفی ۳ درجه داور ما پیراهن آستین بلند ندارد و وقتی به او اعتراض می‌کنم می‌گوید من چنین پیراهنی ندارم، شما دنبال ارتباط رادیویی با کمک‌هایم هستید؟ به کمکی که در فاصله ۵۰ متری است چه بگویم؟


سرمربی استقلال خوزستان درمورد دلیل شکست تیمش، توضیح داد: دنبال بهانه نیستیم. بضاعت‌مان مقابل تراکتور همین بود. تاوانش را هم دادیم. قبل از دریافت گل اول سعی داشتیم بسته بازی کنیم اما پس از خوردن گل، با تعویض‌های خود به ۲_۴_۴ یا ۳_۳_۴ تغییر سیستم دادیم. پس از خوردن گل به پنالتی رسیدیم که از چشم داور دور ماند.


پورموسوی تصریح کرد: نمی‌دانم این انتقاد فنی است یا غیرفنی؟ در تمام دنیا می‌گویند قبل از بازی با بین ۲ نیمه باید به چمن آب بدهند. بین ۲ نیمه بازی امروز ۱۸ دقیقه وقت بود اما لغزندگی زمین استقلال خوزستان را دچار مشکل کرد. بهتر بود ۱۰ دقیقه زودتر به چمن آب بدهند تا تیم به مشکل نخورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =