آمریکا و اسرائیل دنبال حذف کامل مقاومت و کوچ اجباری مردم غزه / ادعای تلاش برای آتش‌بس حیله نتانیاهو و بایدن برای تحقق اهدافشان است

تحلیلگر روزنامه الاخبار با بیان اینکه ادعاهای آمریکایی‌ها در مورد آتش‌بس با هدف آرام کردن سایر جبهه‌های جنگ با رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود اظهار کرد: اختلافی بین دولت آمریکا و دولت نتانیاهو در مورد جنگ غزه وجود ندارد و هر دو با این حیله تلاش‌کنند تا مردم غزه را بر اساس نقشه‌های نتانیاهو آواره کنند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد برقراری آتش‌بس در غزه تا قبل از ماه مبارک رمضان مطرح می‌شود. رسانه‌های غربی که قبلا به نقل از مقامات آمریکایی ادعا می‌کردند آتش‌بس تا قبل از ماه مبارک رمضان برقرار خواهد شد، اکنون از دشوار بودن تحقق این امر صحبت می‌کنند. جو بایدن -رئیس جمهور آمریکا- نیز روز گذشته دستیابی به آتش‌بس تا قبل از ماه رمضان را دشوار خوانده است. این در حالی است که آمریکایی‌ها قبلا ادعا می‌کردند که اسرائیل طرح پیشنهادی آمریکا را پذیرفته و حماس باید جزئیات آن را بپذیرد.

به نظر می‌رسد اقدام آمریکا نوعی عملیات روانی برای کنترل افکار عمومی در مورد مطالبه جهانی برای دستیابی به آتش‌بس بود. «حمزه الخنسا» -روزنامه‌نگار، تحلیلگر لبنانی- در گفتگو با ایسکانیوز در مورد احتمال دستیابی به آتش‌بس در روزهای آتی پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

شروط غیرعملی اسرائیل مانع دستیابی آتش‌بس در غزه / نتانیاهو در رویای خلع سلاح کامل حماس

از نظر وی، ادعاهای آمریکایی‌ها در مورد آتش‌بس با هدف آرام کردن سایر جبهه‌های جنگ با رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود و آمریکا و اسرائیل با این حیله تلاش‌کنند تا مردم غزه را بر اساس نقشه‌های نتانیاهو آواره کنند. به گفته این تحلیلگر لبنانی، هیچ اختلافی بین دولت آمریکا و دولت نتانیاهو در مورد جنگ غزه و اهداف آن وجود ندارد و مهمترین هدف آنها حذف کامل مقاومت و کوچ اجباری مردم آن است.

الخنسا با بیان اینکه تنها تفاوت بین آمریکا و اسرائیل شیوه دستیابی به این هدف است اظهار کرد: واشنگتن بر این باور است که جنگ کارت‌های زیادی ایجاد کرده که می توان از آنها برای دستیابی به اهداف مشترک با اسرائیل استفاده کرد که مهمترین آنها کارت انساندوستانه و بازسازی است؛ در واقع آنها می‌خواهند تا فلسطینی‌ها را برای دستیابی به بسیاری از اهداف در دوران پس از جنگ تحت فشار قرار دهد. وی می‌افزاید: هدف بعدی آنها مرحله پس از جنگ و پروژه عادی سازی [روابط] است. بر این اساس، تشکیلات خودگردان فلسطینی احیا و به عنوان نهاد مشروع و مجاز برای مدیریت این بخش و دوره پس از جنگ و بازسازی معرفی خواهد شد.

این تحلیلگر لبنانی معتقد است: در واقع این امر می‌تواند بستر عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل را فراهم کند؛ زیرا مهمترین مطالبه عربستان برای علنی کردن روابط با اسرائیل، راه حل دو کشوری است. وی می‌افزاید: پس از شکست تلاش‌های آمریکایی-انگلیسی برای کاهش توانایی‌های نیروهای مسلح یمن برای محاصره اسرائیل، دولت بایدن به این نتیجه رسیده که دستیابی به یک آتش‌بس برای آرام کردن جبهه‌های پشتیبانی به‌ویژه توقف حملات به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ ضروری است.

سردبیر الناشر با بیان اینکه شیوه نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی متفاوت است، تصریح کرد: نتانیاهو ترجیح می دهد گزینه نظامی را تکمیل کند زیرا او آینده سیاسی خود را با دستیابی به این هدف کاملا مرتبط می‌داند. وی در انتها تاکید می‌کند که توانایی مقاومت فلسطین در غزه، میزان پشتیبانی مردمی از آنها و همچنین ابتکار میدانی برای خنثی کردن اهداف آمریکایی و اسرائیلی اهمیت بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =