فروش پوشاک خارجی به یورو در شمال تهران / متخلفان نقره‌داغ می‌شوند

گشت‌های مشترک مبارزه با عرضه کالای قاچاق با حضور در برخی از مزون‌های لاکچری شمال تهران، پوشاک قاچاق عرضه‌شده در این واحدها را جمع‌آوری کرده در اختیار مقامات قضائی قرار دادند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در روز‎‌های گذشته حجت‌الله مهدوی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از آغاز برخورد با عرضه پوشاک قاچاق در سطح تهران خبر داده بود؛ بر این اساس، در ادامه اقدامات ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح استان تهران، با هماهنگی‌های انجام‌شده از طریق نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط و براساس وظایف ذاتی ستاد، مبارزه با عرضه پوشاک محرز قاچاق مجدداً آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

قاچاقچی سیمان‌پاش در ری نقره داغ شد

بنابر اعلام برخی فعالان حوزه تولید پوشاک، برخوردهای صورت‌گرفته در گذشته تنها شامل برخی مغازه‌ها و پاساژها بوده است و به‌عبارت دیگر فعالان دانه‌درشت قاچاق مورد ضربه قرار نگرفته‌اند و فعالیت خود را ادامه ‌داده‌اند؛ حال پیگیری برخی شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌دهد نیروهای فراجا و دیگر دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق در یک اقدام عملیاتی واحدهای لاکچری عرضه‌کننده پوشاک قاچاق در شمال شهر تهران را مورد بازرسی قرار دادند.

بر اساس اسناد به‌دست‌آمده می‎‌توان گفت که در این واحدهای غیرمجاز، کالاهای قاچاق به‌صورت دلار و یورو عرضه شده و بسیاری از کالاهای کشف‌شده دارای قیمت‌های چندصد یورویی بوده‌اند. بررسی پوشاک در این واحد متخلف نشان می‌دهد اکثر کالا‎‌های عرضه‌شده از برند‎‌های مطرح و گران‎‌قیمت خارجی بوده‎‌اند که کاملاً به‌صورت غیرقانونی و قاچاق به کشور وارد شده‌‎اند.

بنابر نظر اکثر کارشناسان اقتصادی استمرار در مقابله با عرضه کالای قاچاق به تقویت تولید ملی منجر خواهد شد؛ با اعلام مقامات مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با عرضه پوشاک قاچاق در تمام حوزه‌ها یعنی البسه، کفش، کیف و غیره ادامه یافته و هرگونه تخلف با برخورد جدی و قانونی همراه خواهد بود، درعین‌حال این برخوردها مقطعی نیست و ادامه‌دار است.

گفتنی است که در هفته گذشته طرح مقابله با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق در فروشگاه‎‌ها و پاساژ‎های معروف مانند ایران‎‌مال اجرایی شد، ادامه این روند می‎تواند موجب تغییر رفتار متخلفان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =