اراده مردم غزه برای مقاومت در برابر اسرائیل بالاست/ فلسطین قربانی سیاست‌های دو گانه آمریکا

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه حماس تا کنون فقط از 30 درصد توان نظامی خود استفاده کرده گفت: مردم غزه با وجود تحمل خسارت‌های سنگین و شهادت بیش از 31 هزار نفر هنوز اراده خود را برای مقاومت در برابر اسرائیل حفظ کرده و اسرائیل قادر به اداره میدانی جنگ در طولانی مدت نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، علیرغم اینکه در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی بارها از احتمال آتش‌بس در غزه تا قبل از ماه مبارک رمضان صحبت کردند، شواهد امر نشان می‌دهد که جنگ همچنان ادامه خواهد یافت و سرنوشت آن در میدان تعیین خواهد شد. همچنین بساری از کارشناسان بر این باورند که نتانیاهو با انگیزه‌های شخصی به این جنگ ادامه می‌دهد و به خوبی می‌داند که در صورتی که دستاورد کاملا ملموسی به دست نیاورد، از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی حذف خواهد شد. به نظر می‌رسد آمریکا نیز در این راستا هماهنگی کاملی با کابینه اسرائیل دارد. در همین راستا، گفتگویی با حسن هانی‌زاده –کارشناس مسائل منطقه- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا و اسرائیل دنبال حذف کامل مقاومت و کوچ اجباری مردم غزه

وی در خصوص بحث‌های مرتبط با آتش‌بس اظهار کرد: تا کنون 7 دور مذاکره در پاریس، دوحه و قاهره بین نمایندگان بازیگران بحران غزه انجام شده که متاسفانه به دلیل زیاده‌خواهی نمایندگان رژیم صهیونیستی و طرح مسائل حاشیه‌ای فراتر از جریان آتش‌بس موجب به نتیجه نرسیدن مذاکرات شده و خروجی قابل قبولی نداشته است. هانی‌زاده در خصوص آخرین دور از مذاکرات گفت: نمایندگان امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که قبل از برقراری آتش‌بس همه گروگان‌ها باید آزاد شوند؛ خلع سلام حماس، اخراج رهبران و فرماندهان سیاسی این گروه و واگذاری مدیریت غزه به رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین سایر شروط آنها بود.

کارشناس منطقه با اشاره به مخالفت نمایندگان مقاومت فلسطین با شروط رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اسرائیل تلاش می‌کند با آزادسازی گروگان‌ها قبل از آتش‌بس آن را به عنوان دستاورد سیاسی برای بنیامین نتانیاهو نشان دهد و به نظر می‌رسد در چنین شرایطی امیدی به دستیابی به توافق آتش‌بس وجود ندارد و اتفاق خاصی در غزه رخ نخواهد داد. از نظر هانی‌زاده، نتانیاهو احساس می‌کند سرنوشت سیاسی او با کسب یک دستاورد سیاسی و نظامی در غزه ارتباط مستقیم دارد.

وی در خصوص ادعای آمریکا در مورد تلاش برای حصول ‌آتش‌بس گفت: در حال حاضر مردم غزه قربانی سیاست‌های دو گانه آمریکا هستند و انتخابات این کشور نیز روی مسائل غزه تاثیرگذار بوده است؛ زیرا نمایندگان هر دو حزب به منظور دریافت کمک از لابی صهیونیستی سعی می‌کنند حمایت بیشتری از اسرائیل انجام دهند. این کارشناس مسائل منطقه با غیرانسانی و غیراخلاقی خواندن اقدامات آمریکا گفت: آنها یه صدور بیانیه‌های بی‌فایده اکتفا کرده و اجازه نمی‌دهند شورای امنیت قطعنامه‌ای برای آتش‌بس در غزه تصویب کند.

هانی‌زاده در پاسخ به سوالی در مورد احتمال کاهش حمایت مردم غزه از مقاومت فلسطین در صورت طولانی شدن جنگ اظهار کرد: اراده مقاومت در غزه بسیار بالاست و حماس در طول 5 ماه اخیر فقط از 30 درصد توان نظامی خود استفاده کرده است و هنوز تاکتیک‌ها جدیدی در اختیار دارد که بتواند در آینده برای مقابله با رژیم صهیونیستی از آنها استفاده کند. وی افزود: مردم غزه با وجود تحمل خسارت‌های سنگین و شهادت بیش از 31 هزار نفر هنوز اراده خود را برای مقاومت در برابر اسرائیل حفظ کرده و اسرائیل قادر به اداره میدانی جنگ در طولانی مدت نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =