۴ هزار عملیات تروریستی در نقطه صفر مرزی خنثی شد

فرمانده مرزبانی کشور می‌گوید که با تلاش مأموران مرزبانی فراجا ۴ هزار تحرک عناصر تروریستی در نقطه صفر مرزی خنثی شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی کشور امروز سه شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد مرزبانی اشاره و اظهار داشت: سه مرحله الحاق تجهیزاتی داشتیم تا قدرت تحرک یگان های تکاوری تقویت شود.

بیشتر بخوانید:

توقیف شناور حامل سوخت قاچاق توسط سپاه پاسداران

فرمانده مرزبانی کشور گفت: تجهیزات پهپادی و انواع ریز پرنده برای پایش مرزها و جلوگیری از تردد اشرار مسلح و افراد معاند به مرزها الحاق شده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه کنترل مرزهای دریایی به عهده مرزبانی است تصریح کرد: مرزبانی در قالب دریابانی در ۶ استان از چابهار تا اروند رود و همچنین در گیلان و مازندران و بخشی از گلستان مشغول خدمت هستند.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: دریابانی مرزبانی با کسانی که خلاف قانون عمل کرده و بی انضباطی دریایی داشته باشند برخورد کرده و در جهت انضباط بخشی به تمام شناورها و جلوگیری از سرقت محموله ‌ها فعالیت دارند.

وی اعلام کرد: مرکز آموزش تفنگدار دریایی راه اندازی شده تا بعضا با شرارت در حوزه دریایی برخورد کند؛ یعنی هم در راستای آموزش ناخداها، ملوانان و گروه‌های تفنگ دار دریایی هم برای تأمین امنیت دریایی.

فرمانده مرزبانی کشور در ادامه به انسداد مرزها اشاره و از ستادکل نیروهای مسلح تشکر کرد و گفت: ۳ میلیارد یورو برای انسداد مرزها به ویژه جنوب شرق کشور اختصاص داده شده است.

وی از کشف ۲۶ هزار گوشی سرقتی در جنوب شرق کشور و همچنین ۲۰۰ دستگاه خودروی سرقتی رهاشده در مرز یا خودوهایی که برای قاچاق سوخت استفاده می شدند خبر داد و اعلام کرد: ۳۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: تعداد زیادی از افراد گروهک‌ها سعی داشتند به مرزها وارد شوند که در خارج از مرزها زده شدند؛ همچنین یک تیم چند نفره در محدوده کف دریاچه هامون با مواد منفجره قصد ورود به کشور را داشت که از قبل شناسایی شدند؛ اینها لباس محلی تهیه کرده و می خواستند مورد شک ماموران قرار نگیرند اما در مواجهه با ماموران تعدادی از انها مجروح شدند و از آنها تعداد زیادی سلاح، مهمات و جلیقه انتحاری کشف و ضبط شد.

وی اعلام کرد: گروه‌های تروریستی مختلف اعم از نفاق، * الظلم، الفرقان، دموکرات، کومله و به ویژه اخیرا چندین گروه داعش خراسانی که قصد ورود به کشور را داشته به هلاکت رسیده یا دستگیر شده و در اختیار اطلاعات مرزبانی قرار گرفتند.

سردار گودرزی تصریح کرد: با تلاش مأموران مرزبانی فراجا ۴ هزار تحرک عناصر تروریستی در نقطه صفر مرزی خنثی شد.
فرمانده مرزبانی در ادامه با اشاره به اینکه قرار است تا برجک‌ها و پاسگاه‌ها به فیبر نوری، انواع پرنده‌ها و دیگر تجهیزات رصدی مجهز شوند گفت: در اکثر پاسگاه برق‌کشی انجام شده است.

وی افزود: طرح خوشایندسازی محیط خدمت در ۶۰۰ واحد مرزی اجرا شده است تا هم محیط خدمت برای مرزنشینان خوشایند شود و هم اقتدار مرزبانان بالاتر رود.
سردار گودرزی با بیان اینکه ۶۱۰ کیلومتر از جاده‌های مرزی مرمت و بازسازی شده است، اعلام کرد: تعداد زیادی رادار در دریا و سیستم‌های الکترونیکی ایجاد کردیم تا قبل از اینکه حریف به مرزهای ایران ورود کند شناسایی و رهگیری شوند.

فرمانده مرزبانی اعلام کرد: تلاش داریم تا دوربین‌های اپتیکی را در داخل کشور تولید کنیم و برای تجهیزات مرزی به توان داخلی تکیه کنیم و تا جایی که امکان داشته باشد تجهیزاتی از خارج از کشور وارد نکنیم.

سردار گودرزی تصریح کرد: مرزبانان تلاش دارند تا محیطی امن برای فعالیت سرمایه‌گذاران ایجاد کنند، در این راستا ظرف ۲ ماه که به سامانه وزارت نفت متصل شدیم از قاچاق بیش از ۲۷ میلیون لیتر سوخت جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری توقیف محموله‌های قاچاق در اولویت مرزبانان بوده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون رشد ۹۵ درصدی توقیف شناورهای فاقد هویت و رشد ۱۱ درصدی شناسایی شناورهای خارجی را شاهد بودیم.

فرمانده مرزبانی گفت: در گذشته مرزنشینان باید حضوری برای دریافت پروانه گذر مراجعه می‌کردند که امسال این امکان را در سامانه پلیس من ایجاد کردیم و دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.

وی گفت: مرزبانی امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق را کشف و توقیف کرد و ۱۳ هزار و ۵۲۹ پرونده قاچاق را برای این کالاها تشکیل داد؛ همچنین ۲۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده اقتصادی را مرزبانان به محاکم قضایی ارجاع دادند.

فرمانده مرزبانی اعلام کرد: بیش از ۲۶ هزار تلفن همراه سرقتی و بیش از ۲۰۰ خودروی سرقتی در مرزها کشف و ضبط شده است.

وی به عملکرد مرزبانان در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار انواع مواد محترقه و بیش از ۷۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال گذشته کشف مواد مخدر ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این ۷۰ تن مواد مخدر اغلب با درگیری مسلحانه کشف شده است، تصریح کرد: ۷۱۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۳۲ نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.

گودرزی با بیان اینکه ۳۱ میلیون لیتر قاچاق کشف شده که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است، گفت: ۱۲۵ میلیون نخ انواع سیگار کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش کشف را شاهد بودیم.

فرمانده مرزبانی ادامه داد: ۱۰ میلیون قلم انواع داروی قاچاق کشف شده است که این داروها عمدتا آموکسی‌سیلین، آنتی‌بیوتیک و داروهای سرماخوردگی بوده است که قاچاقچیان سعی داشتند این داروها را از کشور خارج کنند.

وی گفت: ۱۳۹ دستگاه موتورسیکلت و خودروی قاچاق را که قاچاقچیان سعی داشتند وارد کشور کنند مرزبانان کشف کردند؛ همچنین ۲۸ هزار رأس انواع دام سبک و سنگین کشف شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =