فقط ۵۰ درصد انگلیسی‌ها اشتغال مرتبط با تحصیل دارند/ ارتباط مدرک و شغل برای ۸۶ درصد از کارفرمایان بی‌اهمیت است

 نتایج تحقیقات در انگلستان نشان می‌دهد که ۸۶ درصد کارفرمایان اهمیت چندانی برای رشته تحصیلی نیروهای استخدامی خودشان قائل نیستند و فقط نیمی از فارغ‌التحصیلان انگلستان در زمینه‌ای کار می‌کنند که به مدرک تحصیلی آن‌ها مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تناسب نداشتن رشته تحصیلی و شغل فارغ‌التحصیلان مشکلی است که فقط گریبانگیر جامعه دانشگاهی ایران نیست. نتایج تحقیقات در انگلستان نشان می‌دهد که کارفرمایان اهمیت چندانی برای رشته تحصیلی نیروهای استخدامی خودشان قائل نیستند.

بیشار بخوانید:

۱۷ درصد دانشجویان آمریکایی کسب و کار خود را از دانشگاه شروع می‌کنند

یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد ۸۶ درصد از سازمان‌های جذب فارغ‌التحصیلان به این که مدرک تحصیلی کارمندان جدیدشان چیست، اهمیتی نمی‌دهند. در حالی که بی‌اهمیتی مدرک کارمندان برای کارفرمایان در سال ۲۰۱۶، حدود ۷۷ درصد بوده و در اواسط دهه ۲۰۰۰، حدود ۶۳ درصد بوده است.

نتیجه یک تحقیق دیگر هم نشان می‌دهد که فقط نیمی از فارغ‌التحصیلان انگلستان در زمینه‌ای کار می‌کنند که به مدرک تحصیلی آن‌ها مربوط می‌شود. به علاوه، ۹۶ درصد افراد گفته‌اند که پس از ۲۴ سالگی تغییر شغل داشته‌اند.

پیش‌تر به دانش‌آموزان توصیه می‌شد؛ اگر می‌خواهید در بخش مالی مشغول به کار شوید، حتما اقتصاد بخوانید یا بعید است در استخدام فارغ‌التحصیلان جدی گرفته شوید مگر این که «مدرک تحصیلی معتبر» داشته باشید یا رشته هنر و بین‌رشته‌ای‌ها را انتخاب نکنید، چرا که پس از فارغ‌التحصیلی سخت کار پیدا می‌کنید.

کارشناسان معتقدند که پیوند بین مدارک کارشناسی ارشد و شغل فارغ‌التحصیلان در انگستان شکسته شده است. با این وجود هنوز تفکراتی که در قرن ۱۹ و ۲۰ رواج داشت، پا برجاست؛ در حالی که این تفکرات با تحولات اجتماعی، اقتصادی و فناوری که در ۲۰ سال گذشته رخ داده، فاصله زیادی دارد.

دانش‌آموزان باید ارتباط آشکاری بین کاری که در دانشگاه انجام می‌دهند و مشکلاتی که جهان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، احساس کنند. در این راستا، مدارس دانش‌آموزان را موظف می‌کنند که به صورت انفرادی پروژه‌ای متناسب با مشکلات منطقه جغرافیایی انتخاب کنند.

پروژه‌های فردی دانش‌آموزان شامل؛ رویکرد مبتنی بر داده برای سبز کردن بخش‌های لندن و تاثیر آن بر کیفیت هوا، تاثیر سیاست‌های پیشگیری از بارداری بر روی زنان در نیجریه و استفاده از پردازش زبان طبیعی برای تجزیه و تحلیل وضعیت روانی مبتلایان زوال عقل.

گفتنی است، در حال حاضر، تقریبا یک میلیون دانشجو در سال در مقطع کارشناسی در انگلستان ثبت‌نام می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =