علت شیوع برخی بیماری‌ها در یزد مشخص شود

استاندار یزد گفت: براساس یک پژوهش جامع و کامل باید علت شیوع برخی بیماری ها در استان یزد شناسایی شود و به صورت دقیق تمام عوامل به مردم اطلاع رسانی شود.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، مهران فاطمی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان یزد که با حضور دو نفر از نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان برگزار شد با اشاره به اینکه استان یزد درگیر موضوع سرطان، چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی است تصریح کرد: باید با یک نگاه پیشگیرانه در خصوص این چهار موضوع و چالش استان که در حوزه سلامت است رسیدگی و پیگیری لازم به عمل آید.

وی ادامه داد: برای پیشگیری در این زمینه‌ها باید به سبک زندگی و سبک تغذیه‌ای مردم استان به‌صورت خاص توجه شود و در یک پژوهش دقیق و جامع تمام عوامل شناسایی و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

استاندار یزد موضوع مهم در زمینه مواجهه صحیح در موضوع چالش‌های حوزه سلامت استان را پژوهش و علت‌یابی دقیق دانست و تصریح کرد: علت‌ها به‌صورت دقیق و حتی شهرستانی باید مشخص شود؛ زیرا ممکن است علت شکل‌گیری این چالش‌ها در شهرستان‌های مختلف متفاوت باشد که برای حل اصلی مشکل، علت‌یابی منطقه‌ای می‌تواند کمک‌کننده باشد.

فاطمی دیگر موضوع مهم در زمینه برخورد با بیماری‌های صعب‌العلاج در استان را غربالگری مناسب ذکر و خاطرنشان کرد: باید برای کاهش هزینه غربالگری از محل حقوق معادن توافقاتی صورت گیرد تا برای اقشار مختلف مردم غربالگری جذابیت‌های لازم را داشته باشد.

استاندار یزد همچنین به موضوع هزینه‌های بالای درمان برخی از بیماری‌ها نیز اشاره و اظهار داشت: هزینه‌های بالای این‌گونه بیماری‌ها باید در توافقاتی با بیمه‌ها کاهش یابد و در ضمن اینکه باید تجهیزات بیمارستان‌های استان یزد ارتقا پیدا کند تا بیماران مجبور به رفتن به استان‌های دیگر نباشند.

فاطمی در مورد سند امایش ملی ورزش نیز گفت: در سند یزد نوین به‌صورت دقیق ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان یزد شناسایی و مقررشده سرمایه‌گذاری استان در این زمینه باشد همچنین در زمینه سند امایش ملی ورزش باید نسبت‌های این سند با برنامه هفتم توسعه مشخص شود تا آمادگی‌های لازم در این زمینه در سطح استان فراهم شود.


خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1224978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =