احتمال وقوع سیل در مازندران / ۲۲ شهرستان در حالت آماده باش

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد درباره احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی از دو روز آینده هشدار داد.

به گزارش گروه گروه اقتصادی ایسکانیوز، احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران اظهار داشت: سامانه بارشی از دوشنبه 6 فروردین وارد استان می‌شود و اوایل صبح سه‌شنبه 7 فروردین 1403 هم از استان خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی به چند استان‌ کشور

وی با اعلام هشدار هواشناسی افزود: با عبور سامانه بارشی بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال جاری شدن رواناب، احتمال آسیب به پوشش خزانه برنج و سازه‌های کم مقاوم پیش بینی می‌شود.

وی گفت: کاهش دما، احتمال رعدوبرق، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای و کاهش دید از پیامدهای این سامانه است.

اسدی خاطرنشان کرد: ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی بویژه جاده‌های کندوان و هراز از دیگر تبعات این سامانه بوده و رانندگان باید در رانندگی در محورهای کوهستانی استان احتیاط کنند.

این مسئول بیان کرد: مسافران نوروزی در این مدت از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =