قیمت جدید دام زنده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: برآوردها حاکی از آن است که جمعیت دام سبک با احتساب زایش‌های پاییز و زمستان به ۶۷ میلیون راس برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، منصور پوریان گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز، تقاضا برای خرید گوشت‌های وارداتی در بازار افزایش یافت و به سبب فاصله قیمت گوشت داخلی و خارجی و یک نوبت توزیع در برخی مواقع شاهد تشکیل صف بودیم، درحالیکه به سبب گستردگی و حجم واردات تنها با توزیع در چند نوبت از صف های طولانی کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

روند کاهشی قیمت گوشت قرمز و مرغ در ایام نوروز

او از واردات روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر آمار در اسفند ۲ هزار تن گوشت منجمد گوسفند و ۸ هزار تن گوشت منجمد گوساله وارد و در بازار توزیع شد.

پوریان ادامه داد: با توجه به توزیع گوشت‌های وارداتی، تقاضا برای خرید گوشت داخلی در بازار کاهش یافته است چراکه به سبب فراوانی گوشت وارداتی و فاصله قیمت گوشت داخلی و وارداتی، مردم به خرید گوشت‌های وارداتی رغبت دارند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: با توجه به افزایش حجم تولید و نبود تقاضا برای خرید دام داخل، تولیدکنندگان نگرانند که با استمرار این روند سختی‌های حوزه دام زیاد شود، از این رو انتظار می‌رود که وزارت جهاد صادرات را آزاد کند.

او جمعیت کنونی دام سبک را ۶۲ میلیون راس و جمعیت دام پروار گوساله را ۱۵۰ هزار راس اعلام کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که جمعیت دام سبک با احتساب زایش‌های پاییز و زمستان ۵ میلیون راس اضافه شود.

کد خبر: 1225308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 10
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      اگر دولت هرچه سریعتر فکری به حال بازار گوشت نکند و واردات را شروع نکند در عید قربان قیمت دام سربه فلک میکشد