تحقق ۷۰ درصد از درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد استان گیلان/ ۱۰۰ دانشجو در اولین رویداد صدرا بورسیه صنعت شدند  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت گفت: در سال مالی گذشته حدود ۷۰ درصد از درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه آزاد استان گیلان محقق شده است.  

محمد دوستار؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیرامون مأموریت‌ها و طرح‌های در دست اجرا این استان اظهار کرد: یکی از مأموریت هایی که به دانشگاه آزاد استان گیلان سپرده شده افزایش میزان درآمدهای غیرشهریه ای و کاهش اتکا به شهریه است که به این منظور زیرساخت هایی را فراهم کردیم و برخی از آنها به مرحله بهره برداری نیز رسید.

بیشتر بخوانید:

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان

وی افتتاح کلینیک گیاه پزشکی رشت را یکی از این پروژه ها دانست وگفت: بهره برداری از این کلینیک درآمدزایی خوبی برای استان به همراه داشت و این روند امسال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

نقش محوری کلینیک گیاه پزشکی دانشگاه آزاد رشت در اعطای مجوز صادرات و واردات

دوستار ادامه داد: در حال حاضر کلینیک گیاه پزشکی رشت، کلیه محصولات گیاهی وارداتی و صادراتی از گمرک آستارا را مجوز قرنطینه واردات و صادرات می‌دهد، بیماری ها را تشخیص میدهد و در واقع اگر این مجوزها نباشد صادراتی هم وجود ندارد.

وی به برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت توانمندسازی برای دانشجویان و کارکنان این دانشگاه اشاره کرد و افزود: برگزاری رویداد صدرا و بورسیه دانشجویان در صنعت از طریق طرح پویش نیز برای اولین بار در این استان اتفاق افتاد.

دوستار با بیان اینکه با برگزاری اولین رویداد صدرا بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بورسیه صنعت شدند، اضافه کرد: بیش از ۳۰ شرکت در این رویداد حضور داشتند و نیازمندی های خود را اعلام کردند که بخشی از آنها همچنان ادامه دارد و در حال بررسی است.

راه‌اندازی شهرک حمل و نقل آستارا در حال پیگیری است

وی با اشاره به پیگیری چند طرح سرمایه‌گذاری نیز خاطرنشان کرد: یکی از این طرح ها راه اندازی شهرک حمل و نقل در واحد آستاراست ضمن اینکه تولید ماهیان خاویاری در واحد لاهیجان نیز در دست بررسی است.

دوستار به انعقاد قراردادهای پژوهشی با شرکتها و سازمانها اشاره و تصریح کرد: به طور کلی در سال مالی گذشته حدود ۷۰ درصد از درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه آزاد استان گیلان محقق شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =