احتمال جابجایی در جانمایی فرودگاه اختصاصی چابهار

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر این‌که فرودگاه کنارک یک فرودگاه استراتژیک است،گفت:احتمال جابجایی مکان ساخت فرودگاه اختصاصی چابهار در منطقه آزاد وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به نیاز منطقه آزاد چابهار به احداث فرودگاه اختصاصی، اظهار کرد:‌ فرودگاهی که در کنارک داریم یک فرودگاه بسیار راهبردی و استراتژیک است که همیشه باید فعال باشد.

بیشتر بخوانید:

بزرگ‌ترین سازه آبگیر و آبگذر دریایی جهان‌ در چابهار نصب شد

وی از پیگیری برای اخذ مجوز فرودگاه اختصاصی چابهار در محدوده منطقه آزاد خبر داد و بیان کرد: معتقدیم ظرفیت این فرودگاه راهبردی نباید با بحث‌های تجاری و مسافری درگیر کنیم.

عبدالملکی تاکید کرد: فرودگاه کنارک به‌عنوان یک پایگاه تاکتیکی بسیار مهم برای نیروی هوایی باقی بماند و توسعه یابد. اما در بخش اقتصادی و تجاری به یک فرودگاه اختصاصی برای چابهار در داخل محدوده منطقه آزاد نیاز داریم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در شورای عالی مناطق آزاد با یادآوری این‌که فرودگاه فعلی (کنارک) خارج از محدوده منطقه آزاد است، گفت: فرودگاه جدید چابهار داخل محدوده منطقه آزاد جانمایی شده که ممکن است جای آن تغییر کند، چراکه بحث های فنی در خصوص جابجایی مکان فرودگاه وجود دارد.

عبدالملکی اظهار کرد:‌ احداث فرودگاه در داخل محدوده منطقه آزاد از چند منظر اهمیت دارد؛ یکی این‌که اگر داخل محدوده نباشید کارایی لازم را نخواهد داشت. یکی از مزیت‌های مناطق آزاد، آزاد بودن ویزاست، چراکه برای بهره‌مندی مسافر از مزیت مذکور باید فرودگاه داخل محدوده باشد. نکته دیگر در صادرات مجدد است، کالاهای که وارد می‌شود برای بهره‌مندی از مزیت‌ها باید داخل محدوده منطقه آزاد وارد شود.

وی افزود:‌ موضوع بعدی که موضوع مسافت است، هرچه قدر فرودگاه به محدوده منطقه آزاد نزدیک یا داخل آن باشد حمل مسافر و بار تسهیل می‌شود. نکته دیگر آن‌که محدودیت‌های بخش نظامی را نداشته باشیم، فرودگاه نظامی باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشد. بنابراین ما نیازمند جایی هستیم که درگیر این محدودیت‌ها برای جابجایی مسافر، بار، واردات و صادرات نشویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =