کهگیلویه و بویراحمد در سالروز شهادت امام علی(ع) به سوگ نشست

کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت مظلومانه مولای متقیان امام علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان جهان، سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، مردم مومن و روزه‌دار نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از شب گذشته همزمان با دومین شب از لیالی قدر بر سر و سینه زنان در مراسم سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) شرکت کردند و امروز نیز هیات های عزاداری از ابتدای صبح با برگزاری آیین های عزاداری و سینه زنی به سوگ نشستند.

امروز تمام اماکن و خیابان‌های استان با پرچم‌های عزا به نشانه شهادت اول مظلوم عالم، سیاه پوش و فعالیت مراکز تجاری تعطیل شده است.

مردم روزه‌دار و خداجوی یاسوج شب گذشته در مساجد، تکایا و آستان مقدس امامزادگان حضور پیدا کرده و ضمن قرائت دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن به سر، گوش دل به مداحی و سخنرانی در خصوص زندگانی گهربار امام اول شیعیان حضرت علی(ع) سپردند.

امروز در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برپایی مجالس روضه و سخنرانی در هر کوی و برزن فضای معنوی را برای سوگواری مظلومیت امام علی(ع) فراهم ساخته است.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1225673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =