پیش‌بینی قیمت دلار پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار با شروع معاملات نقدی در روز چهارشنبه کاهش محدودی را تجربه کرد اما در ادامه افزایشی شد و به کانال بالاتر راه یافت. کارشناسان اقتصادی معتقدند این اسکناس در روند صعودی قرار گرفته و احتمال تغییر کریدور تا پایان فروردین زیاد است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت دلار روز چهارشنبه شروع آرامی داشت و با کاهش ۱۰۰ تومانی بازگشایی شد؛ اما رشد انتظارات تورمی این اسکناس را گران کرد و با افزایش ۵۵۰ هزار تومانی به کانال بالاتر صعود کرد.

بیشتر بخوانید:

۲۸۰ میلیون دلار ارز در سامانه نیما عرضه شد

در آخرین معامله نقدی روز چهارشنبه دلار در پله سوم از کانال سوم کریدور ششم معامله شد.

دلار سقف قیمت را می‌شکند؟

معامله‌گران همچنان به اخبار سیاسی توجه ویژه‌ای دارند و معتقدند با وجود اینکه معاملات نقدی چندان رونق نگرفته اما انتظارات تورمی متاثر از رخدادهای خاورمیانه بالا رفته و همین موضوع منجر به رشد قیمت دلار شده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند دلار در روند صعودی افتاده و احتمال تغییر کریدور این اسکناس تا پایان فروردین بالاست. با این حال، آنها می‌گویند امکان اصلاح قیمت این اسکناس در سقف کریدور وجود دارد.

ارزهای مهم گران شدند

روز چهارشنبه ۱۵ فروردین قیمت ارزهای مهم در پی رشد قیمت دلار افزایشی شدند. قیمت درهم در کانال ۱۷ هزار تومانی پیشروی کرد و با قیمت ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن، قیمت تتر روی رقم ۶۳ هزار و ۹۵۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس با رقم ۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. یورو به قیمت ۶۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و ۶۰۰ تومان گران شد. لیر ترکیه ۱۹۸۵ تومان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =