مدیریت غذای دانشجویی احتمالا به وزارت علوم واگذار می‌شود

رییس دانشگاه الزهرا(س) از وجود طرحی در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برای مدیریت تغذیه دانشجویان توسط خود سازمان خبر داد و گفت: این رویکرد که غذایی دانشجویی به طور کلی حذف شود در وزارت علوم وجود ندارد، اما طرحی در دست بررسی است که در صورت تصویب مدیریت غذای دانشجویی به خود وزارت علوم واگذار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، زهرا ناظم بکائی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه همه دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه های بزرگ با مشکل تغذیه دانشجویان مواجه هستند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد بودجه دانشگاه ها صرف هزینه های تغذیه دانشجویان می شود که این موضوع دانشگاه های بزرگ را هم با مشکل مواجه می کند و موجب می شود بخش کمی از بودجه های اختصاصی برای سایر امور اعم از آموزشی، پژوهشی، عمرانی و غیره باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی با همکاری سازمان برنامه و بودجه

وی در ادامه تصریح کرد: در هیچ کشوری از دنیا دانشگاه ها برای دانشجویان خود غذای دانشجویی اختصاص نمی دهند و ایران تنها کشوری است که غذای دانشجویی دارد. بنابراین مسئولان یا این بخش را به طور کلی حذف کنند یا به نوعی دیگر مدیریت کنند تا ما مجبور نشویم از هزینه های خود در سایر بخش ها بزنیم و آن را صرف تغذیه کنیم.

رییس دانشگاه الزهرا(س) با تاکید بر اینکه هر پرس غذای متوسط دانشجویی حدود ۸۰ هزار تومان هزینه دارد، گفت: دانشجویان مبلغ ۱۰ هزار تومان این هزینه یعنی یک هشتم این مبلغ را پرداخت می کنند. مابقی هزینه ها توسط دانشگاه ها پرداخت می شود.

ناظم بکائی از وجود طرحی در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برای مدیریت تغذیه دانشجویان توسط خود سازمان خبر داد و گفت: این رویکرد که غذایی دانشجویی به طور کلی حذف شود در وزارت علوم وجود ندارد، اما طرحی در دست بررسی است که در صورت تصویب مدیریت غذای دانشجویی به خود وزارت علوم واگذار می شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1226867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =