مشارکت صنعت و دانشگاه در مسیر توسعه اقتصاد دریامحور/ ۴ سرای تخصصی جدید در دانشگاه آزاد خوزستان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از راه‌اندازی سرای نوآوری «کشاورزی اهواز» و «سبزی و صیفی دزفول» در نیمه اول امسال و سرای نوآوری «دامپروری بهبهان» و «سلامت اجتماعی» اهواز در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ خبر داد.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی سراهای نوآوری در این استان اظهار کرد: سرای نوآوری «شیلات آبادان» مصوب شد و سرای نوآوری کشاورزی اهواز نیز به زودی افتتاح می‌شود ضمن اینکه سرای سبزی و صیفی دزفول هم اصلاحاتی خورده است و قطعا در نیمه اول امسال افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برداشت ۱۰۰ تن ماهی از بزرگترین طرح پرورش ماهی دانشگاه آزاد خوزستان/ درآمدزایی ۱۰ میلیاردتومانی

وی در خصوص ظرفیت‌های سرای نوآوری شیلات واحد آبادان ادامه داد: پرورش ماهی به صورت متراکم و فوق متراکم در قفس و پن به واسطه کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره‌وری از طریق افزایش تولید در واحد سطح، امکان پرورش انواع گونه‌های آبزیان و سازگاری با محیط زیست، در سال‌های اخیر در جهان بسیار مورد اقبال قرار گرفته است ضمن اینکه حفاظت از ذخایر و اصول و روش‌های صیادی نوین در دریا و رودخانه ها و صنایع تبدیلی و پسا تولید در کنار آموزش تولید کننده گان و صیادان در شکل گرفتن صنعتی پایدار و اشتغال زایی بیش از چند صد هزار نفر را در منطقه و کشور را سبب خواهد شد.

امضای ۷ تفاهم‌نامه با هدف توسعه اقتصاد دریامحور

افروس با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در راستای تعامل و مشارکت با صنایع منطقه تا کنون بیش از ۷ تفاهم نامه با هدف توسعه اقتصاد دریامحور به امضا رسانده است، خاطرنشان کرد: بنابراین فعالیت های علمی، اقتصادی، مشاوره ای و آموزشی مربوط به صنعت شیلات (تولید، صید، بازسازی ذخایر، تهیه نهاده ها، صنعت عمل آوری بسته بندی و توزیع بازاریابی) به روش های نوین مورد هدف سرا است. واحد آبادان با لینک بودن به بیش از ۱۵۰ کارشناس و کارشناس ارشد بومی و با وجود بیش از ۴ هزار مزرعه پرورش آبزیان و لنج های صیادی در منطقه و همچنین بازار پر رونق آبزیان در مرز ایران و عراق پتانسیل بالقوه ای برای داشتن یک سرای مجهز شیلاتی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان با سابقه بیش از سی سال در تولید علم و دانشجو، و با داشتن بیش از پنجاه رشته تخصصی در علوم نظری و کاربردی از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته شیلات، و با داشتن بیش از ده هزار دانشجو در کل رشته‌ها از مراکز مهم علمی در استان و منطقه است.

افروس با بیان اینکه اقدامات لازم برای راه اندازی سرای نوآوری دام و طیور بهبهان نیز در حال انجام است، اضافه کرد: پیش بینی میکنیم این سرا نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ به افتتاح برسد.

راه‌اندازی سرای نوآوری صادرات و واردات مشکل تأمین زمین دارد

وی در خصوص راه اندازی سرای نوآوری صادرات و واردات هم گفت: این سرا در منطقه آبادان است که طرح آن آماده شده است اما مشکلاتی از جمله تامین فضای فیزیکی دارد که در صورت حل این مسائل راه اندازی خواهد شد.

افروس در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در خصوص آخرین وضعیت سرای نوآوری سلامت اجتماعی هم افزود: یک طرحی داشتیم که مقرر شده بود سرمایه گذاری ورود و کار را انجام بدهیم اما متاسفانه این سرمایه گذار عقب نشینی کرد و اما با این حال ما خودمان برای ایجاد یک درمانگاه فوق تخصصی در منطقه سه راه فرودگاه عقد قرارداد را انجام داده ایم و به محض انجام این پروژه، راه اندازی سرای نوآوری سلامت اجتماعی را هم در دستورکار داریم.

سرای نوآوری سلامت اجتماعی نیمه دوم امسال افتتاح می‌شود

وی بیان کرد: در «سرای نوآوری سلامت اجتماعی» صرفاً کار تحقیقاتی انجام نمی‌شود، بلکه باید فعالیت اندیشکده‌ای انجام و نظام و موضوعات آسیب‌های اجتماعی در شهرهای مختلف استان بررسی شوند و رساله‌های ارشد و دکتری به این سمت برود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر و در مجموع دو سرای نوآوری مصوب شده و دو سرا نیز یعنی کشاورزی اهواز و سبزی و صیفی دزفول در نیمه اول امسال قطعا راه اندازی میشوند.

وی خاطرنشان کرد: سرای نوآوری دامپروری بهبهان و سرای نوآوری سلامت اجتماعی هم در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =