ارتقاء کیفیت محیط و ساماندهی مشکلات شهری در بازنگری طرح تفصیلی منطقه آزاد اروند بررسی می‌شود

قاسم شریف باوی گفت: بازنگری طرح تفصیلی دو شهرستان آبادان و خرمشهر در راستای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان، حل معضلات و گرفتاری مردم ناشی از ایرادات طرح‌های قبلی می‌باشد.

قاسم شریف باوی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه نشست بازنگری طرح تفصیلی آبادان و خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان گفت: بازنگری طرح تفصیلی آبادان و خرمشهر در راستای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان، حل معضلات و گرفتاری مردم، ناشی از ایرادات طرح‌های قبلی، ارتقاء کیفیت محیط و ساماندهی مشکلات شهری انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست که با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط برگزار شد، نسبت به بررسی محدوده اصلاحی طرح، مسائل پیش روی توسعه شهری و وضع موجود بحث و گفتگو نمودند.

وی با معرفی شرکت«مهندسان مشاور معمار و شهرسازی پارت» بعنوان مشاور طرح مزبور، تصریح کرد: در این نشست مقرر شد جلسات هماهنگی و بررسی پروژه به صورت منظم و در کارگروه فنی برگزار و دستگاه‌های ذیربط؛ بویژه شهرداری‌ها و ادارات راه و شهرسازی ضمن همکاری کامل در روند تهیه طرح، اطلاعات کامل و مستندات لازم را در اختیار مشاور قرار دهند.

شریف باوی، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود طرح مذکور طی مدت دو سال به نتیجه رسیده و شهروندان از نتایج آن بهره‌مند گردند.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، طرح تفصیلی را به منظور انجام برنامه‌های اجرائی تصویب شده در طرح جامع عنوان کرد و افزود: با عنایت به لزوم بازنگری طرح‌های تفصیلی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر بنا به دلایلی از جمله وجود مغایرت های متعدد نسبت به وضع موجود اراضی، لزوم تهیه و اجرای این پروژه برای مناطق فاقد طرح تفصیلی و رفع مشکلات و دغدغه های دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری‌ها و ادارات راه و شهر سازی؛ سازمان منطقه آزاد اروند اقدام به عقد قرارداد بازنگری و تهیه طرح تفصیلی یکپارچه بافت شهری منطقه آزاد اروند نموده است.

شریف باوی در پایان گفت: تصمیم بر آن شد با توجه به سیاست سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر مشارکت جامعه محلی به عنوان صاحبان اصلی طرح و ذینفع پروژه، جلسات مجزایی نیز با گروه‌های متنوع شهروندان از جمله متخصصین، جامعه دانشگاهی، نظام مهندسی و صنوف مرتبط جهت دریافت اطلاعات و پیشبرد بهینه طرح نیز مد نظر قرار گیرد.

شایان ذکر است این نشست با حضور نمایندگانی از فرمانداری ها، اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان، ادارات راه و شهرسازی و شهرداری های آبادان، خرمشهر و مینوشهر در محل سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار گردید.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =