عقد قرارداد با بخش خصوصی خراسان شمالی

طی حضور بخش خصوصی خراسان شمالی در نمایشگاه ایران اکسپو و گفتگوهای بازرگانی انجام شده، قراردادی به ارزش سه و نیم میلیون دلار با بخش خصوصی استان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، هفته گذشته نمایشگاه ظرفیت‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل نمایشگاه بین المللی شهر تهران برگزار شد که استان خراسان شمالی نیز در این نمایشگاه غرفه‌هایی را برپا کرد.

با توجه به اینکه در این نمایشگاه بازرگانان بیش از 100 کشور دنیا حضور یافتند، توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشور در این نمایشگاه به بازرگانان داخلی و خارجی حاضر معرفی شدند.

در این راستا نیز تفاهم نامه‌ها و قراردادهایی مابین بازرگانان داخلی و خارجی منعقد شدند که از آن جمله می‌توان به عقد قرارداد با بخش خصوصی استان اشاره کرد.

صفرعلی قربانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی در جمع خبرنگاران درباره دستاورد حضور خراسان شمالی در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: این نمایشگاه در دو بخش برگزار شد. بخشی مرتبط با غرفه‌های بخش خصوصی و توانمندی‌های تولیدی و صادراتی آنها و بخشی دیگر نیز مرتبط با استان‌ها به منظور معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی آنان بود.

قربانی با بیان اینکه خراسان شمالی نیز با برپایی غرفه‌هایی در این نمایشگاه حضور یافت، اعلام کرد: در این نمایشگاه به ارزش سه و نیم میلیون دلار قرارداد فروش محصول با بخش خصوصی استان منعقد شد.

وی همچنین افزود: در این نمایشگاه قراردادی در زمینه خرید تضمینی پیله ابریشم از فعالان بخش تولید پیله ابریشم استان به ارزش چهار میلیارد تومان نیز منعقد شد.

علاوه بر این، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: در این نمایشگاه سفرای کشورهای ترکیه و تاجیکستان همچنین بازرگانان و تجار کشورهای عمان، ترکیه، چین، عراق، پاکستان و ترکمنستان از غرفه خراسان شمالی بازدید کردند و با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی استان آشنا شدند تا زمینه ساز مراودات تجاری آینده طرفین باشد.

وی در بخش دیگری از سخن خود به خلاء موجود در زنجیره ارزش بخش تولید و اقتصاد استان نیز اشاره و اظهار کرد: این خلاء‌های موجود در زنجیره ارزش بخش تولید و اقتصاد استان شناسایی شده‌اند که از آن جمله می‌توان به بخش تولید گوشت قرمز و فرش‌های دستبافت استان اشاره کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی بیان کرد: این خلاء‌ها باید طی تعامل تنگاتنگ میان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، نمایندگان استان در مجلس و مسئولان اجرایی استان رفع شود.

قربانی افزود: البته نمایشگاه‌هایی همانند نمایشگاه ایران اکسپو نیز زمینه ساز و کمک کننده بر رفع این خلاء‌ها خواهند بود که حال باید مسئولان اجرایی استان پیگیر حل این مسئله باشند.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =