رشد ۵۰ درصدی جوایز جشنواره شیخ بهایی/ رتبه‌های اول ۳۰۰ میلیون تومان جایزه می‌گیرند

دبیر جشنواره شیخ بهایی گفت: جوایز امسال جشنواره رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. رتبه اول در بخش فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری (رشد یافته) ۳۰۰ میلیون تومان است. جایزه رتبه اول بخش طراحان کسب و کار ۱۵۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۱۰۰ میلیون تومان و رتبه سوم ۷۵ میلیون تومان است. تسهیلات رتبه اول تا سوم هم ۵۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در نشست خبری هجدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی که ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: رشد اقتصادی پایدار در کشور نیازمند دانش‌بنیان بودن کسب و کارها و بهره‌گیری صنایع از فناوری است. دانش‌بنیان بودن ارزش افزوده جدیدی برای صنایع به ارمغان می‌آورد. شعار سال ۱۴۰۳ جهشتولید با مشارکت مردم است و شرکت‌های دانش‌بنیان از عناصر کلیدی همراهی مردم در جهش تولید است.

وی افزود: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از وظایف اصلی وزارت علوم است. هم اکنون ۵۶ پارک علم و فناوری و بیش از ۱۲ هزار واحد فناوری در کشور فعالیت می‌کنند. از این تعداد ۲۵۰۰ واحد، شرکت دانش‌بنیان هستند. شرکت‌های دانش‌بنیان هم برای حل نیازهای کشور تشکیل شدند، هم جریان درآمدزایی ایجاد می‌کنند. حداقل ۱۰ پارک علم و فناوری امسال وارد این حوزه می‌شوند. جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی در سال‌های گذشته کمک‌کار توسعه کسب و کارهای فناورانه بوده است.

اعطای جایزه فناوری صنعت‌ساز در جشنواره شیخ بهایی

قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه این نشست اظهار کرد: جشنواره شیخ‌بهایی در ابتدا به دنبال کارآفرینی بود. به خصوص در دوره‌ای وه کارآفرینی در ایران چندان مورد توجه نبود به تدریج که کارآفرینی مورد توجه قرار گرفت، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بخش تخصصی‌تری را به عهده گرفت و به دنبال فن‌آفرینی رفت.

وی افزود: تولید تکنولوژی و خلق فناوری می‌تواند به ثروت‌آفرینی کمک کند. جشنواره شیخ بهایی به دنبال فرهنگسازی در این حوزه است. توجه به سرمایه‌گذاری و راه‌های تامین مالی شعار امسال جشنواره شیخ بهایی است. جشنواره شیخ بهایی قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد فناوری و فن‌آفرینی کشور است.

مصلحی خاطرنشان کرد: این جشنواره به دنبال رونق‌بخشیدن به کسب و کارهای فناوری و دانش‌بنیان کشور است. اهداف این جشنواره شامل زمینه‌سازی برای اثرگذاری اقتصاد داتش‌بنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور، جهت‌دهی به فعالیت‌های فن‌آفرینان در راستای حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور و تقویت مذاکرات دوجانبه B۲B است. شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران، آشنایی شرکت‌ها با ورش‌های مختلف تامین مالی و ... از دیگر اهداف این جشنواره هستند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: گروه مخاطبان جشنواره شیخ بهایی شامل شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان، شرکت‌های رشد یافته مستقر در پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های نوپا و در حال رشد مستقر در مراکز رشد، شرکت‌های صنعتی فناور، واحدهای تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و خیرین حامی کارآفریای، حامیان عرصه کارآفرینی و فناوری کشور و شرکت‌های استارتاپ و فناوری است.

وی گفت: بخش‌های مسابقه‌ای این جشنواره شامل بخش طراحان کسب و کار، بهش فن‌آفرینی و تجاری سازی فناوری و بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری است. این جشنواره همچنین بخش‌هایی جانبی شامل نشست‌های تخصصی و نمایشگاه است. یکی از جوایز ویژه جشنواره جایزه فناوری صنعت‌ساز است. این جایزه به برترین طرح‌های فناورانه‌ای که به مرحله تولید انبوه رسیده و بر اساس آن خط تولید یا کارخانه ایجاد شده است، تعلق می‌گیرد.

ثبت‌نام ۴۸۱ شرکت از ۲۶ استان در جشنواره شیخ بهایی

سعید آجلی دبیر جشنواره شیخ بهایی در ادامه این نشست اظهار کرد: اوایل اردیبهشت ماه رور بزرگداشت شیخ بهایی است. صفت اصلی شیخ بهایی تبدیل دانش به فناوری و کارآفرینی بوده است. نامگذاری این جشنواره هم به یاد این حکیم دانشمند تعیین شده است.

وی افزود: جوایز امسال جشنواره رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. رتبه اول در بخش فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری (رشد یافته) ۳۰۰ میلیون تومان است. جایزه رتبه اول بخش طراحان کسب و کار ۱۵۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۱۰۰ میلیون تومان و رتبه سوم ۷۵ میلیون تومان است. تسهیلات رتبه اول تا سوم هم ۵۰۰ میلیون تومان است.

آجلی گفت: دومین جایزه ویژه مدیریت شهری با مبلغ ۶۰۰ میلیکن تومان امسال در این جشنواره به برگزیدگان تعلق می‌گیرد. محصولات فناوری در حوزه مدیریت شهری شامل حمل و نقل شهری، محیط زیست، آب و .‌.‌. است. جایزه ویژه فناوری آب هم با مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان از سوی شرکت آبفا در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره خاطرنشان کرد: ۴۸۱ شرکت از ۲۶ استان که ۱۰۲ شرکت به مرحله نیمه نهایی رسیدند. در مرحله نهایی تعداد ۹ طرح در بخش طراحان کسب و کار، ۷ طرح در بخش نوپا و ۹ طرح در بخش رشد یافته بررسی خواهند شد. ۱۴ طرح در جایزه ویژه مدیریت شهری و ۹ طرح در جایزه ویژه فناوری آب رقابت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: جشنواره شیخ بهایی ۱۴۰۳ بر سرمایه‌گذاری متمرکز شده است. نمایشگاه هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود. از دیگر برنامه‌های این جشنواره می‌توان به رویداد دریچه‌ای به آینده با موضوع آینده کسب و کار فناورانه، تامین مالی جمعی طرح‌های فناورانه، رویداد ترکیبی آموزش مهارت‌های رهبری استراتژیک در قالب بازی نبرد پادشاهان، بازارچه طعم فناوری در زندگی (فروش محصولات فناورانه شرکت‌ها)، پل سرمایه‌گذاری همراه با غرفه نمایشگاهی شرکت‌های سرمایه‌گذار و حامی، رویداد ارائه نیازهای فناورانه، گردهمایی سکوهای تامین مالی جمعی کشور، رویداد فناوری‌های پروازی، نشست میز مسائل دانش‌بنیان و مذاکرات B۲B شرکت‌های داخلی و بین‌المللی اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =