نشست پرسش و پاسخ با کاندیداهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد

نشست پرسش و پاسخ راهبرد کاندیداهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه قائمشهر با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، صبح روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ نشست راهبردی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قائمشهر در سالن جلسات سردار حاج قاسم سلیمانی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر با حضور دانشگاهیان برگزار شد.

در این نشست از هر ۴ کاندیدای مرحله دوم در حوزه انتخابیه دعوت شد که علی کشوری و مصطفی معلمی در این نشست حضور یافته و به سوالات دانشجویان و اساتید، پاسخ و برنامه‌های خود را معرفی و تبیین کردند.

نشست راهبردی نامزدها با تلاش تشکل‌ها، کانون‌های دانشجویی و معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه اجرا و اساتید و دانشجویان با طرح پرسش‌های خود، سعی در شناخت مواضع آنان و انتخاب کاندیدای اصلح خود را داشتند.

سوالات طرح شده درحوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، مدیریت شهری و اقتصاد بصورت مکتوب در گلدان‌های مجزا ریخته و به صورت اتفاقی توسط کاندیداها برداشته و طرح شد.

علی کشوری، نامزد انتخابات دور دوم حوزه انتخابیه در سخنان خود بیان کرد: اینجانب ۴۳ سال دارم و تحصیلاتم در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه هنر، سینما و تئاتر است و مقطع دکتری خود را در رشته مدیریت استراتژیک تحصیل کردم؛ در سنین جوانی فقط یکبار از سهمیه خانواده شهید استفاده کردم و آن هم در کنکور مقطع کارشناسی رشته مدیریت صنعتی قبول شدم اما در میانه تحصیل، انصراف دادم.

مسئولیت‌هایی در سازمان صدا و سیما رسانه ملی داشتم از جمله مدیر تولید، مدیر آرشیو و غیره، مسئولیت‌هایی نیز در شبکه خبر سیما، اداره روابط عمومی و معاونت سازمان صدا و سیما داشتم؛ همچنین در مجموعه‌های اقتصادی مانند هلدینگ کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در سمت معاونت منابع انسانی و بنیاد تعاون ارتش به فعالیت پرداختم و مشاور فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز بودم.

وی ضمن اشاره به نام پدرش، شهید امیر سرلشگر خلبان احمد کشوری از شهدای شاخص انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، افزود: برخی‌ها به بنده ایراد گرفتند که شما از اسم پدرتان استفاده می‌کنید اما در هیچ جا برای نمایندگی مجلس از این موقعیتم استفاده نکردم و هر چه بود از خودم هست.

کشوری، ادامه داد: بنده به هیج جناج و جریان سیاسی تعلقی ندارم و بصورت مستقل و برای خدمت به مردمی که پدرم درمورد ایشان سفارش بسیار کردند، وارد کارزار انتخابات شدم.

وی گفت: بنده با توجه به امکانات موجود و پیشنهاد اشخاص مختلف می‌توانستم در حوزه انتخابیه تهران یا حتی با توجه به محبوبیت پدرم و با خواست مردم بومی ، در حوزه انتخابیه استان ایلام در انتخابات مجلس اعلام کاندیداتوری کنم اما سخت‌ترین راه را انتخاب کرده و وارد رقابت با افرادی شدم که بنیه مالی قوی برای انتخابات دارند.

سپس مصطفی معلمی دیگر کاندید دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر به معرفی خود پرداخت و بیان کرد: در مقاطع مختلف تحصیلی رشته زبان انگلیسی دانش آموختم و اینک در گروه آموزشی تاریخ پزشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ساری و همچنین در سمت عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز ایفا نقش می‌کنم.

وی به برادر شهیدش افتخار کرد و گفت: دهه هفتاد در حوزه علمیه قم به تحصیل دروس علوم دینی مشغول شدم.

مصطفی معلمی، ادامه داد: ۵۰ سال سن دارم و تاکنون به فعالیت‌های علمی و پژوهشی بسیاری پرداختم و اینک با توجه به مشکلات حوزه انتخابیه پا به عرصه رقابت‌های انتخاباتی گذاشتم.

مصطفی معلمی از تخریب کاندیداها در مرحله اول و مرحله دوم انتخابات از سوی برخی که آن را به نوعی ضد تبلیغ دانست، گلایه کرد که مورد تائید علی کشوری نیز قرار گرفت.

مجری برنامه با انجام قرعه‌کشی، سوالی در حوزه اقتصادی با موضوع کارخانه نساجی قائمشهر و مشکلات موجود آن طرح کرد که مصطفی معلمی در پاسخ به این پرسش با بیان تغییر الگوی کشت در منطقه گفت: با تغییر الگوی کشت، مشکلات پدید آمد و صنعت نساجی در شهرستان قائمشهر دچار افول شد به نحوی که در گذشته این منطقه دارای زراعت گیاه پنبه فراوان بود اما اینک این الگوی کشت تغییر کرده و علت عمدی یا سهوی بودن آن نیز مسئله‌ای است که باید درباره آن کنکاش کرد.

علی کشوری نیز در پاسخ به یکی از سوالات درباره کسب و کارهای فرهنگی، با اشاره به مشکل‌آفرین بودن فرآیند صدور مجوزها و بسنده کردن به کارهای سطحی فرهنگی در بها دادن به قشر جوان برای کار فرهنگی که می‌تواند تولید ثروت کند اشاره کرد و گفت: مثلا در حوزه دفاع مقدس ما به برگزاری یادواره شهدا اکتفا می‌کنیم اما جوانانی داریم که می‌توانند با ساخت انیمیشن و پویانمایی به کار فرهنگی و اقتصادی مشغول باشند و مسئولین در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند؛ که امیدوارم ما به عنوان نماینده مجلس، بتوانیم این روند را تسهیل کنیم.

مصطفی معلمی به تشکیل کارگروه‌ها در ستاد و دفتر خود برای برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌ها اشاره و گفت: در کنار مرکز پژوهش‌ها از این کارگروه‌ها نیز استفاده خواهد شد و من بسیاری از مسائل منطقه را عدم سازگاری و مشخص بودن حرائم می‌دانم.

علی کشوری نیز گفت: من به عنوان نماینده مجلس به تنهایی نباید برنامه بدهم، بلکه این جوانان دانشجو و قشر دانشگاهی هستند که باید برنامه بدهند و من پیگیری کنم.

وی در ادامه گفت: یکی از مسائل مهم حوزه انتخابیه که مشکلات فراوانی را به ببار آورده است دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات است به نحوی که آن رئیس اداره در آن شهرستان چون گماشته آن نماینده مجلس است، نماینده مجلس، اشتیاقی به نظارت صحیح بر او ندارد.

در ادامه این نشست یکی از دانشجویان در وسط جلسه برخاست و یک سوال را فی‌البداهه درباره تفکیک برخی از شهرستان‌ها در حوزه انتخابیه مطرح کرد.

مصطفی معلمی در پاسخ به این سوال بیان کرد: حوزه‌های انتخابیه با توجه به جمعیت و وسعت، بخش‌بندی می‌شود که موضوع به این دو شاخصه بستگی دارد.

علی کشوری نیز گفت: با توجه به اینکه ما در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، دارای دو کرسی و دو نماینده در مجلس هستیم؛ در چند دوره اخیر صحبت از افرایش کرسی‌های حوزه انتخابیه بود اما خبر دارم که برخی‌ها بخاطر منافع خود از این کار جلوگیری کردند.

مصطفی معلمی در پایان نشست و به عنوان جمع‌بندی گفت: عده‌ای از کاندیداها که نماینده مجلس نیز در این حوزه انتخابیه بودند در برخی از کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی سمت داشته که می‌توانستند به حوزه انتخابیه، کمک‌های قابل توجهی کنند اما دقیقا ما از همان بخشی که آنان در آن کمیسیون‌ها حضور داشتند، دچار مشکل هستیم و این قابل پذیرش نیست.

علی کشوری نیز در پایان و به عنوان جمع‌بندی گفت: میخواهم به یک شایعه که بصورت ناجوانمردانه در مورد بنده مطرح شد، پاسخ دهم؛ برخی می‌گویند "علی کشوری اصلاح‌طلب هست و در فتنه ۸۸ نقش آفرین بوده است و حتی برای فتنه‌گری همچون میرحسین موسوی بیانیه امضا کرده است" من به روح شهید والامقام سرلشگر خلبان احمد کشوری سوگند می‌خورم هیچگاه پای هیچ بیانیه‌ای را در جریان فتنه ۸۸ امضا نکردم بلکه از فتنه‌گران برائت می‌جویم و اینجانب نه اصلاح‌طلب هستم و نه اصولگرا؛ بلکه خط بنده، خط ولی امر مسلمین جهان است و حاضرم همچون پدرم جانم را برای کشورم فدا کنم و برای این افرادی که شایعات عجیب را درست می‌کنند آرزو میکنم خداوند آنان را هدایت کند.

ادامه جلسه با همزمانی اذان و اقامه نماز پایان یافت.

این برنامه موجب افزایش آگاهی دانشگاهیان در مورد نامزدها شد.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ همزمان با سایر نقاط کشور در شهرستان‌های قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ برگزار می‌شود که ۴ نامزد در این مرحله به رقابت خواهند پرداخت تا ۲ نفر از نامزدها به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =