نمایشگاه جتکس؛ فرصت معرفی دانشگاه آزاد نجف آباد به جامعه بین الملل

رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد گفت: شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نمایشگاه (GETEX ۲۰۲۴) را انتقال تجربه دانست. از نقاط قوت این نمایشگاه در این برهه‌ی زمانی، معرفی صحیح دانشگاه آزاد به جامعه‌ی بین المللی بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از نجف آباد، فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد درباره‌ی هدف از حضور در نمایشگاه بین المللی آموزش و پرورش دبی (GETEX ۲۰۲۴) عنوان کرد: بر اساس سند تحول و تعالی یکی از رویکردهایی که واحدهای دانشگاهی باید در دستور کار خود قرار دهند، بین المللی شدن و ایفا کردن نقش اساسی در حکمرانی در قالب بین الملل است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در همین زمینه در دستور کار داشتیم، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، نه فقط با دیدگاه جذب دانشجو بلکه با زاویه دید انتقال تجربه از دانشگاه‌های دیگر است. ما در این نمایشگاه سه روزه که در مجموعه نمایشگاهی کشور امارات برگزار شد، موضوعات را از دو بعد پیگیری کردیم؛ در ابتدا با دانشگاه‌های شرکت کننده در این نمایشگاه از باب انتقال تجربه و سبک آموزش، ارتباطات موثری برقرار کردیم و در کنار آن به معرفی عملکرد و ظرفیت‌های دانشگاه نجف آباد به سایر شرکت کنندگان پرداخته شد.

نعیمی با اشاره به کشورهای حاضر در این نمایشگاه و رویکرد تعاملی دانشگاه آزاد بیان کرد: در این نمایشگاه از کشورهایی همچون چین، آمریکا، امارات، برخی کشورهای اروپایی و هند حضور فعالی داشتند و طول سه روز نمایشگاه گفتمان‌های متفاوتی با این دانشگاه‌ها شکل گرفت و زمینه‌های همکاری در قالب‌های علمی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این نمایشگاه را انتقال تجربه دانست، زیرا زمانی که یک دانشگاه در نظر دارد که به یک دانشگاه بین المللی تبدیل شود، باید شاخص‌های اساسی را رعایت کند، که در این نمایشگاه با گفتمان‌هایی که شکل گرفت توانستیم این اطلاعات را کسب کنیم. یکی دیگر از نقاط قوت این نمایشگاه در این برهه‌ی زمانی معرفی صحیح دانشگاه آزاد به جامعه‌ی بین المللی بود.

رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد در خصوص انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه اسلامی نجف و ضمن بیان این نکته که، یکی از برنامه‌های در دستور کار ما انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های منطقه است، گفت: کشور عراق با توجه به نزدیکی دو دولت به یکدیگر به عنوان یکی از اهداف ما انتخاب شد. از میان دانشگاه‌های عراق تلاش شد دانشگاهی که شکل دانشگاه ما است را انتخاب کنیم. یکی از این دانشگاه‌ها دانشگاه اسلامی نجف با ۲۲۰۰۰ جمعیت دانشجویی و تنوع رشته‌ای شبیه به دانشگاه آزاد نجف آباد بود.

نعیمی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل انتخاب این دانشگاه ارتباط موضوعی دو شهر نجف و نجف آباد است. در سفر سه روزه‌ای که در دانشگاه نجف حضور داشتیم تفاهم نامه همکاری در حوزه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری و دیدار با نخبگان دانشگاهی این دانشگاه اتفاق افتاد و در زمینه‌های کاری متفاوت و متنوعی به تفاهم رسیدیم.

وی پس از شرح مذاکرات انجام شده عنوان کرد: برای مثال اعزام استاد و دانشجو به دانشگاه نجف مورد بررسی‌ قرار گرفت و از سوی دیگر ظرفیت فناوری، اساتید و آموزش‌های مهارتی دانشگاه نجف آباد برای اموزش اساتید دانشگاه نجف هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اتفاق مثبت دیگری که در نظر داریم این است که در اینده رشته‌های مشترک در دانشگاه تاسیس کنیم و طی این اتفاق دانشجو مدتی از تحصیل را در ایران و تعدادی از واحدها را در دانشگاه نجف سپری میکند.

نعیمی در پایان بیان کرد: علاوه بر این با ارائه تعدادی از محصولات تولید شده در پارک علم و فناوری و ابراز علاقه مندی دوستان به فناوری‌ها، تجهیزات و قطعات امیدوار هستیم، فروش و صادرات این محصولات به این کشور نیز فراهم شود.

خبرنگار:فاطمه لشنی زند

انتهای خبر/

کد خبر: 1229987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =