هیلاری کلینتون: دانشجویان معترض از تاریخ بی‌اطلاع هستند

وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده آمریکا در مصاحبه‌ای دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در جنگ غزه را بی‌اطلاع از تاریخ دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا از تظاهرات‌های دانشجویی در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا انتقاد کرده و معترضان را به ناآگاهی از تاریخ منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) متهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی

کلینتون گفت: «من هم مثل شما با بسیاری از جوانان در ماه‌های گذشته گفت‌وگوهای زیادی داشته ام. آنها درباره تاریخ خاورمیانه یا اگر صادقانه بگویم درباره تاریخ بسیاری از نقاط دنیا از جمله کشور خودمان اصلاً اطلاعات چندانی ندارند.»

صحبت‌های هیلاری کلینتون در فضای مجازی با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شد و بسیاری از کاربران گفته‌اند که او به عنوان استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه کلمبیا در حال دست‌کم گرفتن دانش دانشجویان است.

وزیر خارجه سابق آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که بسیاری از دانشجویان آگاه نیستند که همسر او «بیل کلینتون» پیشنهادی را به «یاسر عرفات»، رئیس اسبق تشکیلات خودگردان فلسطینی برای تشکیل کشور فلسطین داده بود اما عرفات آن پیشنهاد را رد کرده است.

منتقدان اظهارات هیلاری کلینتون را ساده‌انگارانه توصیف کرده‌اند. «اسامه خلیل»، استاد تاریخ و خاورمیانه به نیویورک‌تایمز گفت: «اینکه هیلاری کلینتون چنین حرفی بزند ریاکارانه است.» اسامه خلیل یادآوری کرد که در آستانه اجلاس کمپ‌دیوید در سال 2000 که مذاکرات در نهایت به شکست منجر شد یاسر عرفات به بیل کلینتون هشدار داده بود که «دو طرف آماده نیستند.»

وی اضافه کرد اینکه فلسطینی‌ها مقصر این ماجرا شناخته شوند منفصانه نیست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1230106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =