«جنگ بدون صلح» براساس عملیاتی بایکوت شده در جنوب لبنان

کتاب «جنگ بدون صلح» داستانی از یک عملیات است که با وجود پیروزی ارتش اسرائیل این ماجرا در بایکوت خبری قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، ۷۵ سال کش مکش بین اسرائیل و اعراب بخصوص فلسطین و لبنان موضوع پیچیده ای است که نه جنگ بود و نه صلح و هر از چندگاهی درگیری کوتاهی یا تروری از جانب اسرائیل صورت می‌گرفت و این قصه ناتمام رها میشد تا اینکه پس از ۷اکتبر و درگیری بین اسرائیل و حماس همه چیز تغییر کرد.

به همین بهانه انتشارات روایت فتح دست به تولید و انتشار کتابی زده به نام «جنگ بدون صلح» نوشته نصرت الله محمودزاده که شرحی از یک عملیات بایکوت شده در جنوب لبنان را در ۲۱۴ صفحه حکایت می‌کند.

روایت فتح از میان همه درگیری های بین حزب الله و اسرائیل به سراغ عملیات «قانون و نظم عملیاتی» رفته است؛ عملیاتی که با وجود پیروزی ارتش اسرائیل، وزارت دفاع اسرائیل در برابر نبرد تحسین برانگیز نیروهای مقاومت حزب الله به انعکاس آن در رسانه های بین المللی تمایلی نداشت و این ماجرا در بایکوت خبری قرار گرفت.

در برشی از این کتاب آمده است...

در حالی شارون از نزدیک شاهد چگونگی نبرد آخرین نفرات مقاومت بود، با خشونت به سرهنگ شائول دستور داد: «آن سنگرها را با خاک یکسان کنید، همه را بکشید.»

اما در این سو، احساس فلج کننده نداشتن سلاح های مطمئن و کافی افراد مقاومت در برابر ایمان تک تک شان فروغی نداشت، چیزی که شارون از روی تومات نیها به خوبی درک می‌کرد.

دستور داد هم زمان با پیشروی نیروهای پیاده، تانک ها و بالگردها وارد عمل شوند تا به این عملیات پیچیده پایان دهد؛ عملیاتی که علی رغم پیروزی اسرائیل آن را در بایکوت خبری قرار دادند.

«جنگ بدون صلح» براساس عملیاتی بایکوت شده در لبنان

انتهای پیام/

کد خبر: 1231028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =