ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در تهران چیست؟

معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ درباره قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و موضوع شکار سنجاب در این بوستان توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدحسن فصیح؛ معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ درباره انتشار خبری مبنی بر حضور شکارچیان سنجاب در بوستان چیتگر اظهار کرد: در فروردین‌ ماه امسال پدر و پسری با در دست داشتن یک تفنگ بادی در بوستان اقدام به شکار دو سنجاب کرده بودند که در ادامه آنها به دفتر حراست بوستان چیتگر ارجاع داده شدند.

بیشتر بخوانید:

قطع درختان منطقه الیمالات با مجوز سازمان آب

وی ادامه داد: البته براساس قوانین و مقررات و طبق ضوابط با آنها رفتار شد و غیر از این مورد، دیگر شکارچی برای سنجاب در بوستان چیتگر نداشتیم.

فصیح درباره انتشار خبر دیگری مبنی بر خشکاندن برخی از درختان و شماره‌گذاری آنها در بوستان چیتگر تصریح کرد: ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که این دغدغه‌مندی شهروندان نسبت به محیط پیرامونی و فضای سبز قابل تقدیر است حتی اگر نقد آنها نابجا باشد اما باز هم این موضوع قابل اهمیت است.

معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ با اشاره به "طرح چکش" اضافه کرد: در قالب این طرح، پوست درختانی که بیمار و خشک شده‌اند و به ترتیبی که قابل برگشت نباشند، کنده و شماره‌گذاری می‌شوند و این به آن معناست که این درختان بیمار هستند و باید قطع شوند و به جای آنها درخت جدیدی کاشته شود.

وی ادامه داد: این نوع بیماری‌ها مسری است و می‌تواند به درختان دیگر انتقال پیدا کند و به همین جهت است که سازمان منابع طبیعی کشور، طرح چکش درختان را انجام می‌دهد.

فصیح با بیان اینکه بوستان چیتگر به لحاظ نگهداشت تنها در اختیار شهرداری تهران است، افزود: طرح چکش زدن درختان یک موضوع فنی است که در تمام جنگل‌ها انجام می‌شود و پوست درختان بیمار و خشک شده را کنده و شماره‌گذاری می‌کنند و حتی شاخ و برگ این درختان را نمی‌گذارند روی زمین بماند و آنها را نیز جمع‌آوری می‌کنند چرا که پخش شاخ و برگ آنها موجب سرایت بیماری می‌شود.

معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ اظهار کرد: پس از این مرحله و حذف درختان، به جای درختان بیمار، درختان جدیدی با توجه به شرایط محیط زیستی کاشته می‌شود.

فصیح با اشاره به اینکه پیشینه طرح چکش زدن درختان در بوستان چیتگر به سال ۱۴۰۱ بر می‌گردد، گفت: در آن مقطع ۴ هزار و ۷۰۰ درخت چکش زده شد و در سال ۱۴۰۲ ، ۸۱۲ درخت حذف شد.

وی با اعلام این خبر که انشاءالله سال جدید فضای بوستان و پارک چیتگر نسبت به سال گذشته تغییر خواهد کرد، افزود: ما بنا داریم درختانی با عمر ۱۰ ساله جایگزین درختان بیمار و حذف شده در بوستان چیتگر کنیم و این موضوع بر اساس برنامه‌ریزی انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =