تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ماجرای اسیدپاشی ربطی به نهی از منکر ندارد، اما برخی می خواهند با این اقدامات مقابل طرح مجلس را بگیرند. با این حال مجلس در کار اصلی خود استمرار دارد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم ختم آیت الله مهدوی کنی که در مسجد دانشگاه ا مام صادق برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره تذکر امروز مجلس به نمایندگان دو شغله اظهار داشت: مجلس ناظر دو شغله بودن مسئولان هم در بخش دولتی و هم در بخش غیر دولتی است.

وی ادامه داد: از نمایندگان مجلس هم افرادی هستند که به آنها تذکر خصوصی داده ایم. کمیسیون اصل 90 هم تقاضا کرده تا به نمایندگان دو شغله رسیدگی کنند چرا که باید شأن نمایندگان را صیانت کنیم.امروز در صحن علنی مجلس هم ناچارا تذکر عمومی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان دادیم.

مصباحی مقدم همچنین درباره موضع نمایندگان مجلس پیرامون مسئله اسید پاشی اصفهان گفت: موضع اصلی را رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت شفاف بیان کردند. ما هر گونه خشونت در این ماجرا را محکوم می کنیم و تاکید می کنیم این ماجرا ربطی به نهی از منکر نداشته است البته برخی رسانه ها به این موضوع دامن زدند تا مقابل تصمیم مجلس را در این رابطه بگیرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره چگونگی انتخاب جانشین آیت الله مهدوی کنی بعنوان دبیر کل جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: برای انتخاب دبیر کل رأی گیری می شود ولی فکر می  کنم تا انتخاب دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با قائم مقام خود توسط آیت الله موحدی کرمانی اداره شود.

وی درباره کمیته انتخابات جامعه روحانیت مبارز که جدیدا تصویب شده گفت: در زمان تشکیل این کمیته آیت الله مهدوی کنی در بستر بیماری بود بنابراین تغییر و تحولی در این کمیته رخ نمی دهد.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره دیدار این جامعه با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا کمیته مشترکی با جامعه مدرسین در رابطه با انتخابات خبرگان داشته باشیم اما هنوز این کمیته تشکیل نشده است.

وی در پاسخ به سوال ایسکا مبنی بر اینکه دیدار سه جانبه آیت الله موحدی کرمانی، مصباح یزدی و یزدی چه زمانی برگزار می شود گفت: هنوز هماهنگی ها صورت نگرفته و زمانی هم تعیین نشده است.

 
کد خبر: 123579

وب گردی

وب گردی