تهران-ایسکانیوز: عضو هیات رئیسه مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به نزدیک بودن جلسه بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اذعان داشت: فرصت کم از زمان معرفی گزینه پیشنهادی تا برگزاری جلسه بررسی صلاحیت و عدم آماده سازی فضای مجلس از سوی دولت، باعث شده تا فضای روشنی در خصوص آینده این رای گیری وجود نداشته باشد.

محمد دهقانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز تاکید کرد: معمولا وقتی دولت در نظر دارد وزیری رای بیاورد از مدتی قبل برای جا انداختن گزینه خود، بستر آن را در مجلس فراهم کرده و فضای روانی را به سمت پذیرش او می برد. اما در خصوص گزینه دولت برای وزارت علوم، شاهد چنین فضایی نبودیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم اظهار داشت: با توجه به سابقه حضور 20 ساله روحانی در قوه مقننه، این شیوه معرفی وزیر به مجلس تعجب آور بود. چه بسا رئیس دولت نه تنها کوششی برای جلب نظر مجلس نداشت، بلکه با صحبت هایی که در خصوص بورسیه ها و ارتباط آن با استیضاح وزیر علوم مطرح ساخت، فضای کدری ایجاد کرد.

وی همچنین گفت: دولت زمان خوبی را برای معرفی گزینه خود انتخاب نکرد و مجلس هم یک هفته برای تعیین زمان بررسی صلاحیت فرصت داشت که با هماهنگی دولت، روز چهارشنبه انتخاب شد.

محمد دهقان در ادامه افزود: وزیر پیشنهادی دولت باید در فرصت مناسب و با همراهی دولتی ها، در کمیسیون ها و فراکسیون ها حضور پیدا کرده و خود را به نمایندگان معرفی کند. این در حالیست که نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه در برخی موارد برعکس آن را شاهد بودیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: صلاحیت وزیر پیشنهادی باید برای مجلس احراز شود، اما با کمبود وقت، فضای مبهمی در مورد این رای گیری وجود دارد. چراکه برای کسب رای اعتماد از سوی مجلس تحرکی از سوی دولت مشاهده نشده است.
کد خبر: 124994

وب گردی

وب گردی