IMAGE634909137588125000
تهران-ایسکانیوز، ایسکا پلاس+/ با توجه به ورود آسان به دانشگاه های غیرانتفاعی و هزینه های این دانشگاه ها، طبیعی است که هر دانشجویی توقع امکانات لازم برای تحصیل خود را در آن دانشگاه داشته باشد.فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی با ایسکا نیوز، به بیان دیدگاه خود در باره ی دانشگاه های غیر انتفاعی پراخت.

فرهاد بشیری ع درباره وضعیت دانشگاه های غیر انتفاعی گفت: دانشگاه های غیر انتفاعی به منظور کمک به وزارت علوم و پرورش نیرو های کارآمد در آموزش عالی تشکیل شد. برای فعالیت این دانشگاه ها، قوانین و چهارچوبی در نظر گرفته شد و لازم است که این دانشگاه ها در همان قالب فعالیت بکنند تا بتوانند وزارت علوم و آموزش عالی کشور را همراهی کنند.

در ارتباط با دانشگاه های غیر انتفاعی این موضوع را باید در نظر داشت که لازمه فعالیت آن ها، داشتن امکاناتی از قبیل آزمایشگاه ها، کارگاه ها و مواردی از این قبیل است تا بتنوانند هم سطح با دیگر دانشگاه های وزارت علوم فعالیت داشته باشند.

البته این موضوع را باید در نظر داشت که مجوزی که به این دانشگاه ها داده می شود براساس این است که تا حدی امکانات لازم را برای یک دانشگاه فراهم کنند و این دانشگاه ها باید به امکاناتشان کیفیت ببخشند و برای بهبود وضعیت باید خود دانشگاه ها نیز تلاش کنند تا بتوانند توقع این را داشته باشند که دانشجوهای خوبی تربیت کنند.

بشیری درباره بار علمی دانشجو های دانشگاه های غیر انتفاعی معتقد است: نگاهی که به دانشگاه های غیر انتفاعی می شود با باقی دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم هم سطح است اما این موضوع طبیعی است که دانشگاهی که کارگاه نداشته باشد، آزمایشگاه نداشته باشد و به طور کلی امکانات مجهزی نداشته باشد دچار کمبود و ضعف می شود و این کمبود تاثیر مستقیم بر روی وضعیت علمی دانشگاه می گذارد و ما انتظار داریم که مسئولان وزارت علوم نظارت بیشتری برروی این دانشگاه ها داشته باشند.

این نماینده مجلس درباره هیئت علمی دانشگاه های غیر انتفاعی ادامه داد: هیئت علمی در دانشگاه ها متناسب با تعداد دانشجو ها شکل می گیرد و باید قبل از این که فعالیتشان را شروع کنند وضعیت هیئت علمی را مشخص کنند و از افرادی که واجد شرایط هستند استفاده کنند.

وی درباره رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه گفت: دانشگاه آزاد بخش وسیعی از جامعه را در برگرفته است و دانشجو را با امکانات بسیار مناسب تربیت می کند و با یک بار علمی زیاد وارد جامعه می کند.
کد خبر: 125431

وب گردی

وب گردی