تهران-ایسکانیوز،ایسکا پلاس+: در روند بررسی پرونده فعالیت دانشگاه های غیر دولتی به سراغ نمایندگان مجلس رفته ایم و از آن ها نظراتشان را درباره کیفیت فعالیت آن ها جویا شده ایم. اینبار به سراغ شهروز افخمی، نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رفته ایم.

شهروز افخمی درباره وضعیت فعالیت دانشگاه های غیر انتفاعی معتقد است: اهدافی که از ابتدا برای دانشگاه های غیرانتفاعی از سوی وزارت علوم  تعریف شده است نباید به این شکل در جامعه بازتاب می کرد. تمام این ها از موج مدرک گرایی نشأت می گیرد و اولین کاری که باید صورت بگیرد این است که این موج را در جامعه از بین ببریم و توجه داشته باشیم که دانشگاه ها اهداف بسیار مهمتری را دارند که بخواند آن را دنبال کنند. دانشگاه های غیر انتفاعی نباید تنها به مدرک اکتفا کنند. دانشجو باید متخصص از دانشگاه فارق التحصیل بشود، باید برای جامعه مفید باشد و برای این که یک دانشجو به این مرحله برسد، دانشگاه باید امکانات لازم را برای رشد به دانشجو در اختیار او قرار بدهد. برای مدرک به دانشگاه رفتن نه تنها برای جامع ضرر محسوب می شود بلکه برای دانشجو هم فایده ای ندارد.

در هر حال اگر آموزش و تحصیل در راستای اهداف تعریف شده نباشد تنها یک کاغذ با عنوان مدرک است.

این نماینده مجلس درمورد وضعیت شخصیت دانشجو ادامه داد: اگر این تب مدرک گرایی که مشخص نیست تا کی ادامه خواهد داشت، بخوابد می توانیم با این مشکل مقابله کنیم. اما از نظر من هنوز این موج مدرک گرایی در کشور به چشم می خورد و متاستفانه ما شاهد ضررهایی هستیم که از مدارک بدون پشتوانه در جامعه با آن مواجه شده ایم و باید بپذیریم که این مدارک هیچ ارزش علمی ندارد.

وی درباره ضربه ای که دانشجو از مدرک های فاقد بار علمی می خورند ادامه داد: از طرفی دیگر ما شاهد تعداد زیادی دانشجو هستیم که این مدرک را گرفته اند و به دنبال کار هستند. وقتی مدرک بار علمی با خودش ندارد طبیعی است که شغل هم نداشته باشد. مدرک دانشگاهی باید دارای ارزش باشد، باید بار علمی داشته باشد.شهروز افخمی
کد خبر: 126577

وب گردی

وب گردی