تهران-ایسکانیوز: چوب میخک ضد التهاب، ضد قارچ، ضد باکتری و بی‌حس‌کننده است.


راز چوب میخک در «اوژنول» موجود در آن است. این ترکیب معطر خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد. چوب میخک و روغن گیاهی (افشره‌ خوراکی) آن خواص زیادی دارند. از جمله خواص آن ضدعفونی‌کنندگی و بی‌حسی برای تسکین دندان‌درد است. مادربزرگ با بیان این مطلب می‌گوید: «برای تسکین دندان‌درد تا رسیدن به دندان‌پزشکی ۳تا ۴بار در روز چوب میخک بجوید. این کار علاوه بر تسکیین درد باعث رفع بوی بد دهان نیز می‌شود.»


چوب میخک خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدویروسی دارد و با بیماری‌های فصل سرما و قارچ‌ها مقابله کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند همچنین خواص ضدالتهابی برای تسکین دردهای معده، روماتیسم و دردهای عضلانی دارد.


مادر بزرگ برای مقابله با بیماری‌ها توصیه می‌کند: «دو  قطره روغن گیاهی چوب میخک را روی یک حبه قند بچکانید و در دهان بگذارید. می‌توانید روزانه ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید همچنین دو تا سه عدد چوب میخک را در یک فنجان به مدت 15دقیقه با شعله‌ آرام بجوشانید. بین وعده‌های غذایی از این جوشانده میل کنید. برای اینکه طعم جوشانده‌تان را بهتر کنید مقداری عسل یا دارچین به آن اضافه کنید.»


از خواص چوب میخک تسکین روماتیسم و دردهای عضلانی است. به این منظور 10قطره روغن گیاهی چوب میخک را در مقداری روغن بادام شیرین یا هر روغن گیاهی دیگر که مناسب ماساژ است رقیق کرده و مناطق دردناک را ماساژ دهید.


به گفته مادر بزرگ، چوب میخک برای مقابله با حشرات موثر است به این صورت که چوب میخک و روغن گیاهی آن را در مکان تجمع حشرات ریخته و منتظر بمانید. چوب میخک برای دفع بید لباس نیز استفاده می‌شود.


موارد منع مصرف


اگر پوست حساسی دارید با احتیاط از روغن گیاهی چوب میخک برای ماساژ استفاده کنید.


قبل از استفاده از روغن گیاهی آن را رقیق کنید.


مصرف روغن گیاهی چوب میخک برای خانم‌های باردار و شیرده و همچنین کودکان توصیه نمی‌شود.


افرادی که پوست خیلی حساسی دارند نباید از روغن گیاهی چوب میخک استفاده کنند.


مصرف روغن گیاهی چوب میخک نباید بیش از یک هفته باشد. اگر در مصرف آن شک دارید قبل از هر کاری با پزشک مشورت کنید.


کد خبر: 128009

وب گردی

وب گردی