تهران- ایسکانیوز: مدیر عامل شرکت سیناژن از صادرات داروی تولیدی ساخت داخل، ویژه درمان بیماری ام اس به دیگر کشورها خبر داد.


هاله حامدی فر، مدیر عامل شرکت سیناژن درباره صدور محصولات دانش بنیان به خارج از کشور اظهار کرد: محصولات تولیدی شرکت ها برای صادرات باید سابقه تولید 3 سال را داشته باشند که داروی ام اس از تولیدات شرکت ما، این سابقه را دارد و امکان صادرات آن به دیگر کشورها فراهم است.


وی افزود: داروی درمان بیماری ام اس تولید شرکت سیناژن با نام تجاری sinovex هشت سالی است که به تولید رسیده و در کشور مورد استفاده قرار می گیرد. در زمینه تولید این دارو، در حال حاضر بین 50 تا 60 درصد بازار داخلی را در اختیار داریم ولی در زمینه تولید دیگر داروها سهم ما بین 15 تا 80 درصد است.
مدیر عامل شرکت سیناژن در باره توان تولیدی این شرکت، گفت: شرکت ما توان تولید داروها را برای تامین منطقه نیز دارد و بیشتر این داروها به چند کشور مانند روسیه، ارمنستان، آذربایجان، پاکستان و سوریه نیز صادر می شود.


حامدی فر با اشاره به کسب استانداردهای مختلف در زمینه تولید دارها، گفت: استاندارد ISO که برای مدیریت کیفیت ارائه می شود را دریافت کرده ایم همچنین استاندارد رعایت حقوق مصرف کنندگان را نیز کسب کرده ایم البته در تولید دارو باید استاندارد GMP را نیز داشته باشیم که این استاندارد را نیز داریم.
وی همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه تحقیقات برای شرکت ما بسیار مهم است 20 درصد درآمد خود را به این امر اختصاص می دهیم زیرا با انجام تحقیقات است که می توانیم پیشرفت کنیم و دارهای بیشتری تولید کنیم.


حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی
حامدی فر با اشاره به کمک های مالی دریافتی برای توسعه کار شرکت، بیان کرد: در ابتدای کار شرکت چندان کمک مالی از جایی دریافت نکردیم البته مختصر حمایتی از وزارت صنایع داشتیم ولی سالهای بعد از حمایت های تشکیلاتی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار شدیم به این معنی که این ستاد اولویت ها و نیازهای کشور را به ما اعلام می کند تا در این زمینه کار کنیم همچنین در زمینه ورود داروها به بازار نیز به ما کمک می کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت سیناژن به جذب نیروی متخصص نیاز دارد البته شرکت دانشجو جذب نمی کند اما در صورت داشتن شرایط مناسب از جذب نیروهای متخصص و فارغ التحصیلان استقبال می کند.


لزوم حمایت از شرکت های بزرگ
مدیر عامل شرکت سیناژن با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان باید به شرکت های بزرگ نیز تعلق گیرد، گفت: با توجه به اینکه ضربه پذیری شرکت های بزرگ در بازار داخلی و خارجی نیز بیشتر است از مسوولین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست داریم حمایت های خود را در این مرحله از شرکت های بزرگ نیز انجام دهند.
وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان بزرگ که رقیبان جدی تری هم در بازار دارند سرمایه های کشور محسوب می شوند و حمایت از آنها از نظر اقتصادی برای کشور منافع زیادی دارد.

کد خبر: 135004

وب گردی

وب گردی