تهران- ایسکانیوز: کلیات طرح تدوین دانشنامه فرهنگ پهلوانی مبتنی بر منابع اسلامی ایرانی و شاهنامه فردوسی مورد تصویب قرار گرفت.

طرح تدوین دانشنامه فرهنگ پهلوانی در دومین جلسه شورای پژوهش و فناوری وزارت ورزش و جوانان تصویب شد.

در جلسه شورای پژوهش و فناوری به ریاست محمود گودرزی(وزیر ورزش و جوانان)، کلیات طرح تدوین دانشنامه فرهنگ پهلوانی مبتنی بر منابع اسلامی ایرانی و شاهنامه فردوسی مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد جزئیات آن در جلسه آتی شورا مطرح شود.

طرح یاد شده پیشتر در نشست مشترک پژوهشی با حضور سیدعبدالحمید احمدی (مشاور عالی وزیر و معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان) و فرهاد طلوع کیان (رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای) توسط یاسر موحد فرد (دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و دبیر کل بیناد فردوسی) پیشنهاد و ارائه شده بود که طی مراحل کارشناسی در مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی وزارت ورزش و جوانان مورد تایید قرار گرفت و در دومین جلسه شورای پژوهش و فناوری وزارت مورد تصویب قرار گرفته است.

مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی وزارت ورزش و جوانان، سوابق درخشان فرهنگی اعضای هیئت علمی، مشاوران ارشد و شورای نویسندگان دانشنامه فرهنگ پهلوانی را از نقاط قوت این طرح برشمرده و به فرجام رسیدن این طرح با همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌­ای ایران و بنیاد فردوسی را گامی موثر در راه تعالی فرهنگ ورزش کشور به شمار آورده است.
کد خبر: 140261

وب گردی

وب گردی